hanna roth

live, love, laugh

Bara massa gulingar

Publicerad 2008-12-28 21:47:19 i fjordisar,

Hela helgen blev hästig. Tänkte ta och berätta lite idag.

Igår efter marieberg med Vikky åkte vi till ett stall ute i Lanna, där står det några gula och nu 2 icke gula hästar.
(Gula hästar är i allt fall fjordingar för de som inte fatta det :)
Det är så att Vikky har lånat en häst på foder så vi skulle fixa lite med grejer och sådär. Det var mysigt, och Vikkys nerver kom, visst att hon haft dom ett tag, men nu var hon nära!

Vi hängde också inne i två hästaffärer, Tillhäst & Granngården. Till häst är ju så jävla dyrt så det inte är sant, jag förstår inte. Jag hoppas till tusen på att Hööks öppnar i Marieberg, då kommer dom lätt konkurera ut Till häst så dom kanske lägger ner ! Eller? Jag kan väl drömma iallafall. På tal om det så drar vi iväg några tjejer till Hööks på Tisdag, så himla kul ! Jag vet inte vad jag ska köpa, men det blir väl något till Maja. Hon har inte fått något i Julklapp än, men vadå vad ska man köpa i julklapp till en häst. Jag köpte ju pälsglans men det är ju inte så roligt direkt ahahah ! Får väl köpa en lyxig borstkliare eller något. Tror ingen häst njuter mer än henne när man borstar henne under magen, haha så söt !

Iallafall, sov hos Vikky och vaknade upp. Den stora dagen! Vi började med att åka dit hon skulle hämta hästen, alltså hos Kattis. Kattis har typ 15 hästar eller något. Varav 3 av dom är inte gulingar, utan bruningar. Men sånt går ju också :D
Hon har också typ får (har hon kvar dom Vikky?), grisar, katter, marsvin, ja det finns det mesta där.
Och såklart så har hon en häst jag är jätte fäst vid. Det är Julle ! Har ridit han en gång och det var bland dom underbaraste och tryggaste ryggar jag nånsin suttit på. Stor och snäll. Men endå inte jätte klumpig.

Han ska ut på foder, och jag är fäst vid han. Men vet inte alls hur jag ska göra. Jag har ju Maja.. Får klura vidare på tanken. Mamma skulle ju bli glad, för hon kan ju rida han :) Han på bilden härunder.



Nog om Jullebulle.
Efter några timmars fix så lastade vi på en Tilde ! Vikkys Tilde numera, och åkte mot Lanna. Tror det kommer gå jätte bra för henne och hon kommer ha så himla kul, så taggadd själv på att skaffa någon. Men inte egen, det vet vi ju hur det gick förra gången liksom.. Jaja, önskar Vikky lycka till ! Jag kommer iallafall åka ut och ta hand om Tilde om det är någon gång Vikky mår skit. Sånt händer ju också. Och man ska ställa upp för sina vänner :D

Lite bilder från idag :

     
    jag & julie                         tilde (vikkys)                         jag & kisse       

     
   jag & bruningar                  jag & mysjulie!

puss!

Kommentarer

Postat av: Anchi

Publicerad 2008-12-28 23:42:34

för att jag skrev ett inlägg först som jag inte ville ha kvar sen, så jag skulle ta bort det. men då hade jag fått en kommentar som jag skulle komma ihåg för jag skulle svara på den så då tog jag bort all text istället.. hah.

Postat av: vikks

Publicerad 2008-12-29 10:25:22

jaa hon har ngra får kvar :D de står ute på logen, där Tilde har bott tills nu ;)

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-01-02 23:32:12

Julle är bara helt underbar!!!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela