hanna roth

live, love, laugh

Hästhöst planer

Publicerad 2009-08-04 22:22:40 i fjordisar,

Hallojsan.
Idag har jag hunnit med det här:
- kommit hem från Jimmy (sov där)
- gymmat (eller mest sprungit och lekt där borta)
- ridit (flumred med anchi)
- tittat på vänner som hoppat pay&jump i dylta

De var så duktiga så, fast Terese & Becka flög av :o sånt händer..



Vi har börja finurla på hur hösten kommer se ut i stallet och sådär. Vilka som rider vilka hästar och hur ofta man vill rida och sådär. Jag har ju varit inne på att flytta Majsan till Latorp. Men det skiter jag i. Jag vill jättegärna vara i Latorp och sådär, men inte med henne, inte med en foderhäst, isåfall med en egen.. någongång i framtiden kanske. Jag kommer vara kvar iallafall till oktober/november och rida majsan 3-4 gånger i veckan. Terese kompis Jenny kommer ta henne resten. Känns jätte skönt faktiskt, för när skolan börjar vet jag hur stressad jag kommer att bli. När det börjar bli mörkt när man slutar skolan strax innan fyra på dagarna. Så det blir nog bra. Anchi är kvar ett tag till också, vilket glädjer mig. och en sak som glädjer mig ännu mer är att Ella kanske ska börja rida Rova tre dagar i veckan. Allt blir så bra så bra!

Sen får vi se vad som händer efter det. Jag orkar inte med mer tävlingar och träningar iallafall. Mer på skoj isåfall. Det blev nog lite för mycket det här året, men nu är det avklarat, och vi var ju faktiskt med i Fjord-SM! Det var fan så skoj alltså!

Så nu är planen att hon ska vila snart i två veckor, sedan sättas igång lugnt och försiktigt. 29 aug är det bruksridning i Karlstad, och 13 september i Kvinnersta här i örebro, då är det DM (Distrikts mästerskap) som vi ska passa på att vara med i, för skojs skull såklart. Någongång i Oktober är det KM för ÖLFF och i november så är det KM för ÖFK. Sedan kommer en lång och kall och mörk vinter, och vi får se då hur det blir. Kan bli så att jag pausar och satsar på skolan, eller letar upp något nytt ställe, eller kanske tom en egen häst? eller så fortsätter jag. Jag vet inte mer just nu.



Vore inte helt fel att ha tid för att rida den här sötisen Julle någon mer gång ibland sådär..

puss
pappa gjorde nyss en glass åt mig, vad snäll han är =)

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-08-05 11:02:29

Det är bara att du kommer =)

Postat av: Sofi

Publicerad 2009-08-05 12:14:01

haha direkt när jag läste kommentaren så hade jag en makänsla av att det var du som hade kommenterat :K, hehehe jag ska hälsa dom! puss

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-08 15:58:55

söta ni är :D

jag gjort en ny blogg ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela