hanna roth

live, love, laugh

Älgtime

Publicerad 2009-12-16 18:30:41 i speeden <3,

Mysig dag. Kort skoldag. Först film på engelskan, sedan mest flumm på sista mattelektionen för mig med LOS, sedan klassråd och efter det Idrott. Eller ja idrott.. Vi dansa runt en julgran. Men det var trevligt.

Efter det drog jag ut till världens bästa Speeden och red iväg en timma i snön! Var hur mysigt som helst. Han var pigg och glad och jag hade mycketmycket kläder så jag frös inte ett dugg. Blev rätt mycket galopp också i nysnön, är ju flera decimeter nu! Så mysigt. Tycker verkligen synd om dem som inte vill/har/kan/får uppleva en sånhär känsla. Att rida överhuvudtaget såklart, men i snö. Det är magiskt.

När vi var på hemväg hoppade jag av för att kratsa bort hans styltor, då ställer han sig och råglor på något. Men jag tänkte väl inte på vad han tittade på, sedan såg jag att det kom en älg på andra sidan diket i full fart. Wuuuuuups. Fast den kom inte mot oss, tur det. Då skulle jag bli liiiite skraj. Nu var det mest fränt. Fan vad stora dom är!

Googlebild såklart, hann inte ta kort....
Men var typ sådär det såg ut, när jag var ute och red. Haha vilken stassare jag är. Största grejen för mig.

Kommentarer

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-12-16 23:13:37

Jag älskar o rida i snö!!!

Postat av: Pappis

Publicerad 2009-12-17 05:56:59

Fint kort faktiskt

Postat av: hanna

Publicerad 2009-12-22 20:17:32

pappa: google bild...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela