hanna roth

live, love, laugh

Barbacka

Publicerad 2009-02-25 20:35:30 i fjordisar,

Hallå där :)

Efter ett stökigt klassråd drog jag iväg till stallet. Skönt med lite tyst miljö alltså! Började med att fixa i stallet å allt dedär. Sen tog jag in Maja för att rida en tur. Red med hacket, som jag trodde skulle bli hur bra som helst. Men aja, det kunde jag ju drömma om. Hon ba "AHHH SPÖKEN ÖVERALLT" och så skulle hon sticka hemmåt. Hets! Mitt i allt emot ringde Stubbe och börja snacka om spanskan. Då blev det att dryga och lägga på nästan direkt. inte fan gick det att prata i telefon samtidigt :p

Känns skönt att jag kommit förbi den tiden jag blev rädd när hon gör så. Nu blir jag mesta arg att hon dummar sig så. Så skällde på henne lite, men det hjälpte ju inte direkt :o
Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl rida på banan i helgen å se hur det går.

Efter Majsan red jag Rovis, för stackars lilla Terese är sjuk. Fick för mig att jag skulle rida barbacka, så ja klart jag gjorde det. Kände inte för att rida på tur igen så red på banan. Hahaha även fast det var kolsvart typ. Eller ja, det var mest dimma ute. Och skön lyste ju upp allt ganska bra. Men vi snubblade över lite saker ibland, typ bommar och sånt som låg gömda i snön ..  Men hon var jätte mysig och mjuk idag. Höger sidan som hon oftast (nästan alltid) är skit stel med, kändes jätte bra. Blev lite stolt alltså, akta dig Kyra Kyrklund, här kommer vi!

Kommentarer

Postat av: Anchi

Publicerad 2009-02-25 20:50:01

:)

Postat av: ida

Publicerad 2009-02-26 14:43:42

okej okej :) då vet jag

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-02-27 10:15:18

sv: nej, men vi har gjort det, vi lämnade bort henne till ett travstall en gång och det gick jättebra ett tag, men sista gången blev hon livrädd och sprang bland annat över massa trädstockar så vagnen välte och la sig upp och ner bakom henne. Dessutom fick pappa åka in till sjukhuset och operera sig + gips i 8 veckor. Sen har vi inte vågat prova igen.. Men det går bra att tolka i alla fall..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela