hanna roth

live, love, laugh

Dressyr träning

Publicerad 2009-02-24 18:47:37 i fjordisar,

Igår dressyrade jag då med Majsan. Kunde väl gått bättre. Efter typ halva lektionen var min höger arm helt förlamad. Spänner den så himla mycket när hon blir stark i höger sidan och bara bettar emot och vägrar ställa ditåt. Hade jag inte ridit för instruktör hade jag gett upp redan då när jag började få ont, men nu fan var det lektion som jag betalat för. Inte slösa bort den. Kämpade mig igenom lektionen och mot slutet gick det faktiskt bra!

I början gick hon bara samlat i form i alla gångarter i vänster, inte höger. Mot slutet hade vi bara galoppen kvar. Men då flåsade hon så himla mycket, och jag var lika död jag.. Så det fick räcka. Ändå framsteg med vanligt bett.

Jag fattar fortfarande inte varför man inte kan tävla dressyr med hackamore. Då hade ALLT detta krångel varit borta. Jag rider ju endast med bett för jag vill veta att det ska kunna gå på tävlingar i sommar. Om det nu blir några i sommar. Men det hoppas jag på. Några iallafall borde det bli av. Beställde ny licens för detta år, häromdagen.. Så jag tänker inte slänga ut 200 spänn bara sådär :)

På söndag kommer det några och tittar på älsklings Torvald.. Både bra och dåligt.. :( Hon som är intresserad verkar iallafall jätte bra, och väldigt intresserad. Så vi får hålla tummarna att det funkar nu. Nu har han varit till salu ett tag så.

Han är så söt våran Doris!


(bild nov 07)

Kommentarer

Postat av: Anchi

Publicerad 2009-02-24 19:59:58

:( vill inte att han ska åka. men det verkar ju iallafall som att han kommer få det superbra hos dom, om dom väljer att köpa honom.

Postat av: Madde

Publicerad 2009-02-26 06:49:44

Aha va roligt hör av dig till mig när de blir tävling så kommer ja på stört :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela