hanna roth

live, love, laugh

Fast på landet

Publicerad 2009-02-19 23:26:36 i fjordisar,

Ahapp, då sitter man här ute på landet igen ! (okej jag valde själv att stanna här, orkade inte åka hem vid 19.30, då äre bra att man känner lite lantisar vid stallet )
Vaknade 13.00 idag, hur skönt som helst. Men det kanske jag sa förut? Ja inte vet jag! Sov iallafall runt 14 timmar.

Åkte iväg till stallet 14.00 med en ganska full Ullared bag (dom är väldigt stora) och höga förväntningar på att allt skulle bli bra. Men svar - Nej. Majoriteten av grejerna passa inte osv. ORKA! Men det som passade var väl överdrivet bra tror jag :)

Iallafall, köpte ju världens snyggaste gröna schabrak, det är så snyggt så jag bara vill slicka på det, det var ännu snyggare på majsan. Red med det idag.
Pälsglansen var ju också hur bra som helst. Hahaha, kommer fan bli beroende av det.

Men okej, 3 dåliga saker, som jag kommer på nu iallafall.
Lädergrimman var för liten, som jag anade. Inte alldeles för liten, men ganska iallafall. Funkar att använda tror jag, när vinterpälsen har rykit/rökt.. Snygga bruna läder grimma :(
Sadelskyddet för 19 kronor som Vikky tipsade om. Visst den kan jag ju spara till en annan sadel, men endå. Den sadeln maja har nu (den enda hon kan ha) var för stor...
Hackamoret som vikky fixade var också för litet! bajs, men det ska jag byta imorgon till en full size.

-
Som sagt red majsan idag med linnea, sen en till tur med virre, på torvald. Har inte ridit han sen jag flög av i höstas på honom, så virre tyckte det var dags nu. Och det var det väl, så underbar häst att rida. Mys på den alltså. Virre tog rova eftersom inte terese kunde jobba för hon jobbade övertid eller vare var. Vi mötte en galen häst, halvblod vare väl, som rova skulle tävla med och började leka arab. Tvärtemot toris, som gick fint lugnt framför och bara brydde sig om att lyssna på mig, typ ! :D sötis häst.

Nu ska jag sova för nu ska de andra sova.

pussi

Kommentarer

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-02-20 00:08:45

Va synd att den fina grimman inte passade.

Sovgott

Postat av: Anchi

Publicerad 2009-02-20 10:58:50

Hahahah min arab <3 fjantishäst

Postat av: vikky

Publicerad 2009-02-21 22:29:57

Fetmahäst, hacket var ju apstort :o haha. Och du köpte väl det plastiga... mitt rosa är fleece, strechigt som fan! passar alla sadlar :p

ohh jag glömde ta med mig sakerna så inte testat ngt än.. :o men typ säker på att allt passar :D

HAHA Juni fick sitt rosa regntäcke till slut. stlk 115 :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela