hanna roth

live, love, laugh

Långtur

Publicerad 2009-01-18 19:26:40 i fjordisar,

Det var ju bara hur mysigt som helst!
Visserligen red vi inte långt, men vi hann med endel på vägen. Vi red iväg prick klockan 12, och hade ingen jävla aning om vart vi skulle. Okej lite, men vi visste inte så det fick bli som det blev :)

Vi red först till min kompis Tim som jag inte träffat på jäääättelänge, och pratade med han. Sen åkte han till flygplatsen för han skulle till Teneriffa, himla LYX! Sen vidare till nästa kompis Keri som inte bor långt ifrån Tim.
Dom är så söta dom alltså. Båda ville rida, men ingen "kände för det" idag. Hahaha, vi ska allt tillbaka och slänga upp dom.

Vi kom tillbaka 15.10. Aj i rumpan och hungriga. Både häst&ryttare.
Så vi var ute i 3h och 10 min. (200 min, om jag räknat rätt..)
Blev rätt mycket trav fast inte mycket galopp. Både skötte sig mycket, bara några småbockisar på ett gärde i uppförsbacke, men då kan man ju förstå dom. Speciellt om man tävlar.. !

Lite bilder

 
en anchi och en rovis                          en keri och en majs


mitt snygga täcke som användes idag såklart. blåste ganska mycket.
åh vad jag tycker om det :) maja också! värmer ju rumpan så skönt.


jag och älsklingen
(bakom er ser ni nybble, om ni ville veta :)

-
Jag är så ivrig med sommarjobbet. Vore så kul och få napp!
De flesta har folk eller typ, 18 årsgräns såklart.. Då får Vikky men inte jag,
och vi är ju trots allt ute efter ett jobb tillsammans. Det borde väl gå?...

KRAMS

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-18 19:46:31

Haha..Rova ser ut som en mini i den där vinkeln. Jag tömkörde Doris lite, men ingen Jocke dök upp. Men det gick bra iallafall. Förlåt att jag inte orkade greja i stallet men jag har torkat hunddiarré o spyor inatt o imorse. Ville inte vara borta för länge med en sjuk dogge. Kram kram!

Postat av: Anchi

Publicerad 2009-01-18 21:16:42

Sv: haha meh, det var ju dom enda som var bra med öron framåt och grejer. dom andra kollade ju hästarna åt fel håll eller hade öronen åt olika håll eller nåt xD

Postat av: Evisen

Publicerad 2009-01-19 17:21:05

Härligt med uteritt!! Vilket fält ni hade :o) Busade ni där?

sv: Ja det gick bra att rida idag! Tanten (Caramell) som jag döpt henne till bjöd på ett par riktigt bra galoppsprång idag! Hon är stor och har en vändradie som ett hangarfartyg :o) Det är så roligt att rida!!

Postat av: Anchi

Publicerad 2009-01-19 21:38:24

Sv; jag gjorde en ny ;D vadårå?

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-01-20 13:50:12

Jo, Nadja sparkar typ en gång mot Olle när han har varit på henne i en kvart :P

Postat av: Evisen

Publicerad 2009-01-20 17:32:04

Tanten är ett halvblod på typ 170!

Postat av: Stella

Publicerad 2009-01-20 21:45:41

haha, rosa täcke xD bra färgval ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela