hanna roth

live, love, laugh

Eventful weekend

Publicerad 2009-06-28 22:35:59 i tävlingar å sånt,

Hallådär

och där var helgen slut..... gick riktigt fort denna gång kan jag säga alltså.
Kortis sammanfattning av helgen, som också var mammafri. mamsen är i skåneland. saknar dej sötis!

Fredag - Efter jobbet drog jag med Nilla och Elias till Viby, till Philip.. senare på kvällen skjutsade han mig till frostisarna. På kvällen hände det inte så mycket. Jag var full i tankar och kunde inte göra något annat än att sitta och låta kroppen vingla fram och tillbaka. Tur att man har världens bästa folk imkring sig iallafall. puss! Fick också reda på att Julle Bulle Knulle hade tappat en skol... ovärt... blev ingen ridning.

Lördag - Efter att ha sovit ca 3 timmar, med mygg och flugor och solsken rakt i ögonen, så gick jag upp runt 8 och myste med hästarna. Vi drog iväg, Jag sara och Nilla, och Tayson såklart, på körkurs. Det var skitkul! Jag fick köra och sådär också, hihi. När vi kom tillbaka till gården märkte vi att jag hade bränt upp hela mig. Hoppsansa. Inte meningen alls.. Tog bussen hem senare på eftermiddagen och packade och fixade.

Åkte ut till Majsan och drog iväg på en barbacka skritt tur (med lite trav och pyttelite galopp, hehe var inte meningen). Innan det blev vi bjudna på grillmat av Virre och Jocke, så snällt så :)

Söndag - Steg upp strax innan 07.00, som en zombie som vanligt. Fast ändå inte, solen gör en ganska pigg på morgonen, men att det sedan är 40 grader + HELA dagen är inte så kul. Tävlingen gick super bra. Felfri i 80 cm clear rounden. Tungt och Svettigt i värmen så jag strök mig från 90 klassen. kändes mest ovärt. Ska ändå tävla på torsdag i Latorp så...

Drog hem och duschade och allt detdär. Sedan blev det jobbet. Jag var jääääääääääääätte pepp. Eller kanske inte. Var skitsegt att jobba. Typ inge folk men ändå rush för vi bara var 2 stycken. Skitvarmt i solen. Och i tåget som sprutar upp hetta från motorn så man får sitta med en dyblöt handuk över sig för att inte tuppa av i gräset bredvid.

Nu borde jag sova, för imorgon är det jobb igen.  Efter jobbet blire Jimmy, puss på det! Puss på er.






(jag blir smidigare för varje gång, haha!)




Världens finaste.
och jo, sådär trött såg jag också ut hela dagen. man får ju värmeslag :p

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-06-29 11:26:18

jaa självklart !! :D

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-06-29 14:14:38

Ja ellos är bäst :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-29 17:04:34

Det får du göra :)



Inte lätt att hoppa upp barbacka utan pall :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela