hanna roth

live, love, laugh

Tävlingsdag

Publicerad 2009-06-07 00:42:48 i tävlingar å sånt,

Godkväll, eller godnatt, eller någe.
Ska snart sussa (igen) så blir kortfattat.

Hopptävlade idag med Majsan, jag är toppen nöjd!

Började med att kliva upp 05.20, det var lagom mys. Sov hos Terese, så upp och åka till stallet. Trött som fan, men vad gör man inte, abra att ta fötterna över axlarna, eller hur man nu säger :) Maja hade lyckats lega ner och sussa på natten så hon har bajsfläckar lite här och där, men då är det bra att såpa finns. Såpa in my heart, det räddade min dag! Tur att det inte var dressyr alltså, då hade jag varit körd, eller beror ju på hur kräsen domaren är. Fjording + fläck = IG. Typ.

Nej men, juste, hopptävlingen, vi åkte så pass tidigt så vi lyckades komma dit först av alla, men det var skönt, lagom bra väder, trevligt folk och bra ställe, bra bana och bra hinder (dock inte ett speciellt, men det kommer till). Ett minus var att jag var så himla toanödig, och inte toaletterna hade öppnat, så fick sätta mig i skogen. hehe, onödig information egentligen.

Framhoppning och framridning gick bara bra, sjukt mycket hästar på framridningen men vad gör det, man krockar bara ibland. 80 cm rundan gick toppen, en rivning på en oxer, men var för vi kom in lite konstigt och med dålig fart. 90 cm rundan gick också sjukt bra! 4 fel på en vägring, på världens hemskaste hinder : Sverige hinder, haha! Bara för att det är sveriges nationaldag så har man ju ett sverige hinder. Såklart. Men det var maxat och låg nära 1 meter (jag tjuvkollade när jag gick banan) Men det är ju bra, det kommer det ju vara på SM också. Hon stannade för vi kom jätte konstigt i korsgalopp och jag inte hann ändra. Men vi kom sedan runt utan tidsfel eller fler fel.
Nu är jag typ taggad på nästa tävling! (Nästa söndag, dressyr i Lockenkil)

När jag kom hem sov jag från 13.30-20.10, sen deed. Imorgon Stora holmen och jobba. Dåligt väder? = Lite folk. Hoppas.

bilder (bästis anchi som tatt)





Kommentarer

Postat av: anchi

Publicerad 2009-06-07 00:54:12

sötisar!

pussvaaaaa

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-07 15:59:27

Visst är det skönt med lov? Det är cirka 7 mil in till Örebro från mig, så det tar ungefär en timme med bil :)

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-06-07 16:16:10

Ni var dunderduktiga =)

Postat av: vikky

Publicerad 2009-06-07 22:25:02

hahahahahhahaha kolla näsan på bilden längst ner, ser ju helt ihoptryckt ut xD hahahahaha.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-07 23:19:44

hahahahahahaha ja men det var ju bara för matten. fast inte ens det är roligt längre

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-08 10:06:25

men orka att ni kommenterar anonymt, spec du anchi:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela