hanna roth

live, love, laugh

Trosa, Luddea och Evert

Publicerad 2009-06-08 10:27:53 i fjordisar,

Godmorn. Sitter och nyser och kollar runt. Sommarlov har jag så jag kan ju göra det såhär en måndagsmorgon, medans alla andra är i skolan, iallafall 9or och neråt :)

Ska mot stallet snart och rida en sväng, tror det blir lite dressyr i paddocken. Dressyrtävling på söndag ju. LC:2 i Lockenkil, roligast är ju att Toris och Virre också ska tävla, tjoho. Så måste trimma lite nu i veckan känner jag. Efter det blir det hem och duscha, för 17.30 ska jag upp på stan mot sångstället och förbereda sångkonserten ikväll. Kom gärna om du inte har något bättre för dig, typ som att tjocka framför tv:n eller någe kanske.

Igår var mys, barbacka tur med majsan. Vikky, Tuva och Martin bakom, och Anchi och cykeln framför, wiho. Mysigt vare. Småhästarna + Rova är i sommarhagen nu, så bara tre nere vid stalelt, rätt så lugnt kan man säga alltså. Jag kanske drar iväg några dagar till Nilla och Sara också med Majsan, men det är så svårt med jobbet, och veta när jag ska jobba och så. Reservjobb in my an*s ibland faktiskt. Fast jag älskar jobbet. Jobbade 8 timmar igår. Gick rätt så fort. Var inte jätte mycket folk men ändå ganska stressigt för vi bara för 2 som jobbade idag.

Jajuste, rubriken. Det är namnen på kattungarna i höet vid stallet. Vi har varsin haha. Min är Trosa, som jag först döpte till Lambert med det visade sig vara en tjej, och Lamberta är fult. Evert är Anchis och Luddea är Vikkys (som också hade ett killnamn först, Ludde, men det var tydligen också en tjej).

   

Kommentarer

Postat av: anchi

Publicerad 2009-06-08 14:01:02

haahahhaa alltså hjärta. sötaste! evert är mest gos.

Postat av: Terese

Publicerad 2009-06-08 21:23:13

Hoppas det. Hon var jättesnäll idag <3. Annars får jag väl skita i stallet o låna Jansson nån gång.. o komma tillbaks i höst när Rova ska igång. Men det vill jag verkligen inte =/ Vi får se.. kör på o känner hur det känns. Idag fick jag äntligen med receptet hem. Ska baka i helgen =) Kram kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-09 00:55:33

haha ja det har hon säkert. jag har ingen koll på vem som tog vilka bilder så jag skrev mitt namn ändå.

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-09 18:22:01

Dom har det på lördagar och sen är det typ 21 på torsdagar tror jag. Fast det känndes lite mobbat för det var ju nästan bara äldre där, typ 30 år :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela