hanna roth

live, love, laugh

Om det var så lätt

Publicerad 2009-10-22 21:45:13 i horsie,

Jaha. Jaja. Jag som precis hade fått hopp, om att jag kanske står där, om två veckor, med en nästan alldeles egen häst. Fast helfoderhäst. Men nehe. Då ska hästjäveln bo på en himla Ö? Hur stora är oddsen för det? Jag trodde den bodde som andra hästar. På fastlandet.

Men nej, Visingsö av alla ställen. Att man ska åka båt med bil+transport är väl ingen fara, det är priset som spelar roll då.. Ungefär 600 kr, endast för att ta sig tur och retur till och från Visingö. Plus bensinen dit och tillbaka från Örebro. Ungefär 600 kr. Alltså 1200 kr för att ta hem en häst. Ja gånger två, för hästen ska tillbaka sen i Maj igen. Så 2400 kr alltså.


Jomen om jag var rik? Eller om någon snäll människa skänkte dom pengarna till mig kanske? Hade kanske varit värt om det gällde sin egna häst kanske. Men nej, inte lånehäst.

Fy vad irriterande. Bajskorv alltså. Så tycker jag om det.

Grejen var ju att jag löst allting. Precis allting. Jag har stallplats i Latorp nu och allt skulle fixa sig. Skulle stå i samma stall som världens bästa Janne tillochmed. Bättre ställe kan man ju inte hitta liksom.

Men ja, om det var så lätt..
Jag har mejlat och frågat henne om det fungerar ändå, utan att jag betalar någon avgift till henne för att få låna hästen. Då går det absolut ihop. Men vi får se. Det hänger på vad hon tycker. Annars får jag hitta något annat. För nu ska jag banne mig ha en häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela