hanna roth

live, love, laugh

This is it

Publicerad 2009-10-29 09:49:19 i kulturis,

Igår var jag Elin och Anchi och såg den här efterlängtade filmen.

Michael Jackson's - This is it



Den handlade om konserterna han skulle haft i somras i London. Auditions, rep, och åter massa rep igen. Många låtar var med och han var ju en för skön människa Michael. Skämtade och flummade och skrattade. Han kunde aldrig låta negativ eller så heller. (Han är ju en riktigt perfektionist) men istället för att gnälla så sa han vad som skulle kunna bli bättre och efter det "With love". Åh vilken fin människa han verkade vara.

Jag var inte största fanet till Michael Jackson. Det var som att nu när han försvann, förstår man vem det egetligen var som gjorde det... någon inte borde försvunnit.

Jag hörde flera som satt och grät i publiken, det var verkligen fullsatt i salongen. Själv så kände jag mig lite tom, med lite blandad glädje och sorg. Glädjen över honom, vilken underbar människa han var, och vilka underbara låtar han kunde skriva och framföra. Sorgen över att vi inte har honom kvar.



Min favoritlåt i nuläget alltså :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZcAZr2rKRVw



Rest in peace King of Pop..

Kommentarer

Postat av: anchi

Publicerad 2009-10-29 11:20:42

<3<3<3

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-10-29 13:04:13

Vad fint du skriver...

Kram

Postat av: karin

Publicerad 2009-11-01 12:07:17

åh <3!

Postat av: karin

Publicerad 2009-11-01 18:25:39

sv: jag veet hanna, jag säger inte att han ville det. jag säger bara att han gjorde mitt liv så sjukt mycket sämre genom att dö

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela