hanna roth

live, love, laugh

Inget jag är van vid på det sättet

Publicerad 2010-04-03 15:44:42 i speeden <3,

Idag är Speed bättre än vad han var igår iallafall, känns skönt. Igår blev ett rent helvete alltså. Det här är första gången någonsin jag stått och haft ansvaret över en sjuk häst. När hästar fått sjukdomar och sånt förut har jag varit medryttare och det har inte varit mer med det, nu är det helt plöstligt en annan grej bara för att jag är fodervärd. Men jag gör mitt bästa, och tackar alla runt omkring mig för allt stöd och all hjälp jag får!

Vi tror att det kan vara en överansträngning i frambenen där han markerar, för att han övergått till ganska mycket träning och ridhus i veckan, istället för mest skogsridning. Jag hoppas att det är det, för då går det förhoppningsvis över rätt fort. Men ingen stress, huvudsaken är att han blir bra, att det kanske inte blir någon tävling och ingen ridning i veckan bryr jag mig inget om.

 
världens vackraste

Nu står Speeden i en utebox i Latorp och har det skönt, vad jag hoppas iallafall. Igår kväll när jag och Alice var i stallet och skulle kvällsfodra lite, så såg jag ingen i boxen. Jag höll på att svimma alltså, men när jag går lite närmare ser jag att han ligger och sover, sötnosen. Han som alltid brukar äta ;)

Att det inte blev någon Gillersklack är supersynd, men jag har världens bästa Familj som stannar hemma för min skull, och det går ju att fira påsk hemma med!

och Glad Påsk på er! inte för att jag bryr mig om påsken speciellt mycket, den är bara överskattad och till för att affärer ska tjäna pengar, men för att vara trevlig.

Kommentarer

Postat av: sophia

Publicerad 2010-04-03 20:38:57

kanske om du har tid någon gång! :D

Postat av: sophia

Publicerad 2010-04-03 21:15:20

ja om vi båda har tid samtidigt! :D

Postat av: anchi

Publicerad 2010-04-03 22:48:33

:( så tråkigt att han blev halt. men han blir bra snart ska du se!! :) <3

Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Publicerad 2010-04-04 13:07:37

Åh vad bra att han är bättre (fy vad jag kommenterar, haha)! Förstår verkligen hur du känner! Jag har ju varit orolig över min häst i över en månad nu och att gå så länge utan att förstå vad som är fel tog nästan kål på mig! Hoppas att han fortsätter att bli bättre :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-04-06 17:22:29

Såg om fången på fb, tråkigt för er :/ Men hoppas han blir bra nu efter vilan och att ni kommer igång sen, du får stå ute och borsta honom i solen under tiden :)

Får du inte gå ut och gå med honom lite tidigare än dom där månaderna? Det fick i alla fall jag med Nadja, blir ju lite roligare då...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela