hanna roth

live, love, laugh

island vulkan aska flygplan inställt moln

Publicerad 2010-04-17 21:54:52 i blandy,

Blaaaaablabla. Människor är totalt krossade och förstörda. Alla är panikslagna. Flygplanen är inställda. Nejmen oj det blir ingen onödig solsemester. Synd för er. Sverige duger faktiskt bra.

Har du drabbats av det här eller känner du någon som kommer? Jag har inte drabbats ett skit av det, och kommer inte göra det heller, iallafall inte än på ett tag skulle jag tro. Funkar att ta båten om jag ska till favoritlandet London, men det har jag inga planer på just nu. (update: jag menar såklart england..)

Jag tycker det här är värstacooooolt att de 10 000 flygplan som skulle varit uppe i luften nu står nere på flygplatsen helt tomma istället. Snacka om att luften blir lite ren en stund.... fast snart börjas det väl igen.



Ännu roligare att de som egentligen skulle flygit hem från deras semestrar, tar taxin istället. Några galningar payade 38 000 kr för att åka Taxi hem till Sverige från Spanien. Men visst, var man rik så.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2010-04-17 22:03:27

Haha, jag tycker bara det är skit coolt. Självklart jätte tråkigt för de som påverkas på Island och får sina hem förstörda. Men det har skett och vi kan inget göra åt det och ingen kom till skada, så det är ganska coolt faktiskt att en sån sak kan påverka så mycket.



Sv: Taack! :)

Det är som vårdbiträde på ett äldreboende. Sjukt nervös. :P

Postat av: Carro

Publicerad 2010-04-17 22:56:47

Sv: Ah, det är coolt. Tycker bara synd om de som bor mitt i det. Eller ja, det är synd om de som drabbas av det överhuvudtaget. Jag skulle också vilja ut och resa någon gång i mitt liv och då vill jag ju inte att något sådant här ska hända. Men påverkas man inte mer än så, så löser det sig.



Börjar på måndag. :P

Så det är liksom snart. :S

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-04-17 23:23:53

Jag hörde på radion att vulkanen kan forsätta att dampa i några år, typiskt när min familj tänkte dra till Canarie öarna i höst... lagom kul ;P



Men sånt kaos som det skrivs om i medierna tror jag inte att det är xD

Postat av: jenny

Publicerad 2010-04-17 23:55:34

SV: Haha det är väl för snyggt med en sån klippning ;) Tack!



ganska sjukt egentligen att en naturkatastrof kan göra så mycket bra för miljön :o

Postat av: rebecca

Publicerad 2010-04-18 00:41:16

Ganska coolt, men undrar hur länge det håller i sig, ganska tråkigt ändå ju :/

Postat av: anchi

Publicerad 2010-04-18 02:05:37

'Favoritlandet London', haha sen när är london ett eget land? ;)

Postat av: sophia

Publicerad 2010-04-18 11:34:58

haha fult att dom åkte taxi :D

ja gymma snart tkr jag haha fast min fot är knasig men vafan jao, ngn gång på en kväll tkr jag eller på typ fredag eller nästa helg :D?

Postat av: CLIP

Publicerad 2010-04-18 13:37:20

Har inte drabbats jag, tycker bara sjukt synd om dem, som kanske sett framemot sin resa i mer än ett år, och sedan kan de inte åka!



Visst är det jag! Tack så mycket:)

Postat av: sophia

Publicerad 2010-04-18 15:06:25

sv; måste pumpa rumpa, haha är beroende av den maskinen på friskis alltså! typ drömmer om den :D:D:D

hunden va rädd för mig för att jag inte hade gett henne någon skinka.... men sen efter gav jag henne skinka och då blev hon glad på mig :D

Postat av: jenny

Publicerad 2010-04-18 16:17:16

SV: Haha nej nu är de barmark och gräset börjar grönska, bilden är från i vintras :)

Postat av: rebecca

Publicerad 2010-04-18 17:11:15

sv; ja precis. Hon har preseterat bra på alla andra. Vi vet inte om det var något där, hon har blivit behandlat illa i holland så är rädd för funktionärer med gul väst. Då hon hoppa alla andra hindet och gick bra mot utgången så det var bara det.

Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Publicerad 2010-04-18 17:41:00

sv: jo precis! jag tycker det är ganska kul när jag väl kommer igång, haha ;D Ja friskis blir nog lite långt. Bor ju utanför Kumla så åker nog längst in till Kumla isf :)

Postat av: elin

Publicerad 2010-04-18 18:53:49

jag åker ju till frankrike med familjen om typ 2 veckor men ser inte direkt ut som vi kommer iväg... :( hahah jag skulle ha blivit glad om man inte kom hem, extra semester heheh ;)



Kan inte bamse kasta köttbullar så draken täpper igen vulknen!?!

Postat av: zara/nä

Publicerad 2010-04-18 20:22:04

hade jag inte åkt till Spanien på onsdag hade jag langat careface. Men just nu är jag inte så pep på att Island ska ha massa vulkaner eftersom jag missar en awesome filmfestival

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-04-18 21:32:01

Jobbigt att få den notan sen :P



SV: Tack :) Det blir nog både springa/gå tror jag, beror på dom andra i laget :)

Ja, du får fundera på´t, se om du kommer fram till något...

Postat av: CLIP

Publicerad 2010-04-20 19:47:35

Kul räkning sen!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela