hanna roth

live, love, laugh

Latorps Gård

Publicerad 2010-02-24 19:32:01 i speeden <3,

Hallådär. Är lite usel på att blogga men så kan det vara. Har en hel del att fixa med nu innan Måndag då jag flyttar Speeden och tar han på helfoder. Det känns super, och är lagom nervös.. Anna kom hit förut så skrev vi fodervärdsavtal, på tre månader. 1 Juni ska han hem igen, för då får jag lov och kommer åka till Taffsnäs och jobba! Efter det drog mami och jag till Virre och hämtade en kista, och därifrån vidare till självaste Latorp.



Träffade världens bästa Janne, wihi! Vad man saknat honom! Träffade också en tjej som äger fjordingen i samma stall som Speeden ska stå. Började lasta in lite grejer i sadelkammaren.. gud vad konstigt det känns! Känns liksom overkligt. Jag har ju bara varit medryttare tidigare och så, så nu blir det värsta skillnaden. Men det ska bli bra dethär :)

Hästarna står i lösdrift, med fri tillgång till hö, HAH, det kan bli spännande. Jag lär få trimma han rejält och träna mycket om han ska behålla sin någelunda snygga kropp. Han älskar mat kan man säga. Det är typ allt han tänker på.. hahaha sötis speeden.

Åh vad jag längtar till måndag. Håll tummarna för mig och Speeden att allt kommer gå bra i vår. Jag tror det kommer gå ganska fort och att 1 Juni kommer vara framme snart, vad sorgligt att han ska tillbaka lagom till sommaren.. :( Men vi ska njuta av den tid vi får på Latorp, för där stormtrivs jag. Hoppas han också kommer göra det.. Ja klart han kommer, det finns ju mat där ;)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-02-24 20:50:37

jorrå, tack ! Dagen var kanon ! Köpte ett par shabrak, boots, täcke, ribrallor och annat kul , och så lite kläder :)

Postat av: angelica

Publicerad 2010-02-24 21:14:46

sv: aw, vad gullig du är! Tack så jätte mycket! :D hehe ;)



amen ofta!:/ Nej det låter bara som den personen hade för mycket fritid men inget liv.. Ah, ja vissa är bara pinsamma.. Förstår mig inte på sånt!:S Har alltid försökt följa ordspråket "sköt dig själv och skit i andra" ( såklart ska man bry sig om andra, haha) men ja, du fattar, att man inte ska lägga sig i det man inte har med att göra! :) Var tvungen att förklara så det inte blir missförstånd! (a)



jaha oh vad nice!:D men du har fått långt hår igen?;D Oh jag älskar långt hår, man kan göra så mycket med det. Synd mitt är lite slitet, fast det är ganska snyggt änåd haha kan göra näst allt med det!:D Ska dock färga det på fredag!:D



jaha okej :D jag går samma linje :D lite läskigt hehe ;P fast vi har inte så mycket plugg (A)

Postat av: sophia

Publicerad 2010-02-24 21:45:03

men imorgon kan jag yoga men jag har boxning 5-6 men jag kanske kan innan om du hinner se detta innan och om jag hinner se detta innan!

Postat av: sophia

Publicerad 2010-02-24 22:49:55

jag kan inte ringa till mobiler hemmifrån heller för mamma har spärrat det pga att jag reinger för mkt till mobiler hahahah. men hmm annars tar vi det i veckan då? men yoga är jag på men har du bokat? verkar vara poppis

Postat av: Anna

Publicerad 2010-02-24 22:58:10

Aa , och så får man ju inte missa när dom öppnar Hööks, säkert massa öppningserbjudanden :D

Postat av: sophia

Publicerad 2010-02-24 23:54:15

aha men om det inte finns kvar att boka får vi se för jag kmr inte hem från boxningen förrens typ tjugo i sju och ska duscha men hmm vi får se :D

Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Publicerad 2010-02-25 00:52:46

Haha, fast det är lite roligt.. för hon som ska låna "min" häst heter också Hanna ;P så de kunde ju vart du om du bott här ;P



vad är det för häst du får hem då?

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-02-25 09:06:21

sv: eller hur är den:D oh har ni inte haft den hela tiden?:O Trodde den fanns överallt!:/ Men tur den kommer öppna nu ihi :D



ja okej det är ingen fara!:) Vi hörs sen när du vaknat :D puss

Postat av: Anna

Publicerad 2010-02-25 11:05:38

Jaha, okej, va synd, det skulle säkert va jättekul att jobba där :D

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-25 12:51:37

Jag kommer och hälsar på dig och hästen om jag får. :) Bor i närheten. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela