hanna roth

live, love, laugh

Det känns fortfarande rätt overkligt

Publicerad 2010-07-10 01:09:55 i speeden <3,

Idag är det min tredje dag som hästägare, och jag kan fortfarande inte fatta det. Det gör jag väl såsmåningom. Det är så overkligt så det inte kan vara sant, men så underbart. Funderar på att förvandla bloggen till en ren hästblogg igen, känns som att det ändå bara kommer bli sånt. Vad tycker ni?

Red i paddocken idag. Dammade som satan, förstår inte hur svårt det kan vara och vattna... Går ju inte att rida där, så gav väl upp efter en 20 minuter, kändes tråkigt när det flöt på så bra. Provade gamla grejer idag som jag hade till fjordingarna förut, och jag hittade ett täcke som passade! Wihooo. Det är storlek 145 så blev lite förvånad att det passade, men var bra eftersom att jag älskart!

      

Syster min var med och fotade lite, men då för man väl inte ha så höga krav. När man får tillbaka mobilen är det mest egobilder eller konstiga snea bilder. Men några lyckades hon få till faktiskt! :)

Har för övrigt börja rida Speed utan nosgrimma. Tycker inte att det behövs speciellt mycket nu, plus att den ligger rätt dåligt den han har, så får nog fixa nytt träns. Ska ju till Hööksis på Söndag med Virre! Har en liten lista med grejer som behöver inhandlas, bla: Stigbygelplattor, saltsten, flugmedel och något antikli medel för snart har han ingen man kvar. Men nu ska jag sussa, så jag orkar jobba imorgon i hettan.
Kärlek

Kommentarer

Postat av: anchi

Publicerad 2010-07-10 01:35:21

Ingen hästblogg! Tycker du ska skriva "vardagligt" också, även fast det såklart kommer handla mest om Speeden. :)

Typ idag, sånt är kul att läsa om också.

Postat av: Sätilaryttaren Emma- Delta i veckans läsare :)

Publicerad 2010-07-10 08:51:23

sv; okej :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-07-10 22:09:40

Grattis till hästen! Så kul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela