hanna roth

live, love, laugh

Svensk sommar

Publicerad 2010-07-03 17:30:52 i blandy,

Jag kan börja med en funderare, som ni gärna får svara på om ni förstår, för det gör inte jag..
Varför åker man utomlands från Sverige när det är sommar här? Utomhus är det just nu 30 grader i skuggan och rätt nära 40 grader i solen. Nej men det duger tydligen inte, så man drar iväg till typ Turkiet eller någe istället. Synd för dom. Det stör mig väl inget alls, utan det som stör mig är att de kommer hem och klagar sen istället. På kylan då såklart under vintern. Då tycker jag att man kanske kan åka utomlands då istället så man slipper höra det jävla gnället!

"I morse höll ett över 20 år gammalt köldrekord på att slås i Örebro. Under tidiga morgontimmar uppmättes minus 28,3 grader." Typ aftonbladet i Januari.

Jag tycker det är fränt att det kan vara så himla stora temperatursskillnader, upp till nästan 70 grader! och att det är så himla mycket snö är ju också svinkul. Men jag ska väl inte säga något, för då får man ju kommentaren "Hanna Roth, jag hoppas du fryser ihjäl i vinter!" Haha! Men lite kul var det allt att höra. Jaja, det var det jag hade att komma med idag. Jag hade väl kunnat gnälla jag med på hur varmt det är, men det passar inte in så bra här, och varför gnälla på något man inte kan ändra på?

Njut nu folk över det underbara väder vi kan få, annars kan ni väl typ tejpa munnen med silvertejp eller någe.
FET KYSS FRÅN MIG!

 

pannkakstårta @ elins house 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-07-03 17:52:06

Åååh, skicka lite sån där tårta till mej tack (A)

Postat av: Anchi

Publicerad 2010-07-03 21:22:00

SVAR - Nejnej! Men dom har vunnit VM totalt fem gånger sen det började, och Brasilien är det lag som har vunnit flest gånger.

Postat av: Karin

Publicerad 2010-07-05 21:32:28

Jag är faktiskt riktigt nöjd med att vi i år åkte utomlands i början av juni för att sedan kunna vara hemma och njuta av den svenska sommaren när den kom igång på riktigt, för inget är ju bättre än hemma när det blir riktig sommar:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela