hanna roth

live, love, laugh

Hovböld.... igen

Publicerad 2010-06-09 11:32:06 i speeden <3,

Den gamla hovbölden var tydligen inte över, så nu går han gipsad igen tills nästa fredag.

Jag orkar inte med det här. Speeden är en av de hästar jag fastnat vid mest, och han betyder så sjukt mycket för mig. Men att ha tid och pengar till en sjuk häst är inte lätt när man är ungdom och endast har en inkomst som är det ynka studiebidraget. Jag vill inget mer än att behålla honom, eller kanske köpa honom. Men tyvärr så går det inte ihop.

Jag ska iallafall ta och njuta de här två kommande månaderna som jag har med honom (till 31/7), som kanske blir de sista. Men jag hoppas att det kan ordna sig på något sätt.
Det är min önskan.




vilket är det rätta beslutet?

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-06-09 14:17:54

Ne gus så tråkigt!!

SV: Tack så mycket! Gullig du är =D

Postat av: jessica

Publicerad 2010-06-09 16:24:07

hejsan! Jag ramlade in på din blogg genom madelenes (mariamadelen.blogg), och ser Speeden. Är det Speeden, korsning tyo nordis/hbl som Sara Kreu hade förut? Jag red honom mycket för kanske fem år sedan:).

Postat av: hanna

Publicerad 2010-06-09 19:37:27

sv: hej jessica! ja det är det! :) vad kul att du hamnade här! vore ju kul att prata med dig mer, adda mig på msn! :) [email protected]

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-06-09 22:11:03

Synd att han har fått det igen :( och 1050 kr i månaden räcker inte ens för en veterinärräkning...

Postat av: Terese

Publicerad 2010-06-10 00:05:22

Gud vad tråkigt! Ni verkar passa så bra ihop och du har ju så höga ambitioner. Känns som det skulle kunna vara så himla bra bara han blev frisk. Håller tummarna för dig iallafall! Hoppas det löser sig så du kan behålla honom

Postat av: johanna

Publicerad 2010-06-10 15:32:19

sv: taack :)



väldigt tråkigt ! hoppas det löser sig !

Postat av: vikky

Publicerad 2010-06-12 01:42:48

Nej är inte där alla dagar.. Men hinner ju båda, haha gör ju inte direkt någonting på dagarna, orkar jag inte plugga så gör jag ju inte det osv.. och de bor ju i kga och Martins kompis dessutom så han är där typ jämt ändå, inte så svårt att hänga med dit på kvällen. haha, vi brukar typ rida 9-10-11 på kvällen. :)

Postat av: Sandra:D

Publicerad 2010-06-12 15:02:45

jag hoppas att du behåller honom och att han blir bra :D♥

Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Publicerad 2010-06-16 10:48:39

Usch vad jobbigt! :( Väldigt svårt förstår jag.. Hoppas att du kommer på någon bra lösning och att Speeden får bli bra snart! Kram kram!

Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Publicerad 2010-08-16 14:45:59

Vilken fin bild, vad skönt att du slapp skiljas från honom och att han nu mera är din! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela