hanna roth

live, love, laugh

Dressyr tävling Lindesberg

Publicerad 2009-04-26 21:15:55 i tävlingar å sånt,

Japp, helgen har varit händelserik. (händelse-rik, inte händels-erik ) Sorry språket på rubriken, men jag sitter faktiskt och skriver spanska uppsats. Men nu fick jag faktiskt en paus till att blogga lite. Sitter med msn också, men det är liksom typ viktigt. Så folk får veta att jag lever. nejmen, nu ska jag prata om fre kväll och lördag och bjussa lite bilder.

I fredags sov jag i husvagnen med vikkypikky, fast han se henne typ några minuter, hon kom 24.00 och drog nån gång efter 08.00, och den tiden vare snark som gällde. sötan som kom och sällskapade med mig iallafall :D när man är två blir allt så mycket lättare ju :) <3 

Gjorde iordning och packade det som inte var packat, på lördag morgonen, Sara kom också och skulle vara mini hästskötare åt mig. Vi for iväg och var framme i god tid så vi tillochmed hann se några ekipage. Var kul att se att några red fel vägar och allt dedär. Halvblod kan fan inte allt. Inte dom på dom heller. Det hade suttit några på läktarn och snackat om mig och maja när jag red. "usch varför rider hon fjording..??" och allt det där. Ärligt talat bryr jag mig inte, kul att dom inte har annat att prata om då :) kul för dom då.

Startade 10.55, var faktiskt lagom nervös. Pirr i kroppen och lite sådär. Hon var tveksam till att gå in i ridhuset utan backade undan och tyckte det var onödigt. Men vi kom snabbt in och travade runt lite innan start. En liten ljus solfläck som var lite lustig. Plus att hon la till en liten broms där inne, som absolut inte alls fanns vid framridningen.  Där var det mest gas. OCH 30 grader plus. Jag skojar inte. Det var riktigt varmt. Och jag var tvungen att ha min svarta kavaj, blev ine bättre alltså :p Men ska man vara fin få man lida pin.

Programmet rullade på, och det kändes bra. 56,07 %, 157 poäng. 10 poäng mer än förra lokala dressyren. Vi är på väg uppåt. Fast det var trots allt samma domare som det var förra helgen i Glanshammar. Men vad gör det.
Har suttit och kollat runt nu ett tag på fler tävlingar, för vill tävla meeeeeeeeer! Så blir ev en på fredag, i Värmland nånstans tror jag det var. Vi får la se vad det blir!



Har inga bilder än som mamma eller virre tog, men det kommer.
puss

Kommentarer

Postat av: Evisen

Publicerad 2009-04-26 22:07:43

Grattis!! Alltid roligt när man får mer än innan och är det samma dommare så är det extra plus! Natti natti!

Postat av: madde

Publicerad 2009-04-27 11:28:12

grattis va roligt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela