hanna roth

live, love, laugh

In hate we trust

Publicerad 2009-04-27 21:43:07 i vardags,

Godkväll.
Sitter här och ska precis sätta igång med plugget, så blir väl typ lika sent i säng som igår. Hann skriva klart på spanska uppsatsen vilket känns superduper. Den kunde väl blivit bättre, men jag ska fan inte ha ig. Jag kan snacka, skriva, förstå, läsa, ja allt dedär. Högakrav.com

Dressyrtränade efter skolan. Kunde väl gått bättre, men men.. Virre peppade mig med bra ord. Det ska gå dåligt ibland. Men tränaren tyckte nya dressyrsadeln låg dåligt vilket jag inte alls tänkt på. Så det är väl kört med den. Jag vet inte. Nu börjar man resona lite, varför den var så billig. Aja, sånt är livet.

In hate we trust ; Utställning om hat mot HBT:are (Homo, bi & trans - sexuella). Jag ska analysera över två bilder en tjej tagit, som handlar om just det, smshot, diskriminering, osv. Kommer bli ganska lätt då jag tycker att det ska vara rättvist i samhället, vare sig man är hetero eller homo. Jag tror inte på någon Eva och Adam, eller någon gud, som bestämde och förklarade för oss, att det ska vara man & kvinna, och inte man & man, eller kvinna & kvinna. Jag måste iallafall reflektera och analysera, och jag tror att alla har rätt så mycket åsikter om det. Ganska viktigt "punkt" i samhället tycker jag.
Men alla kommer ju nånsin aldrig tycka lika dant. Visst, man kan ju få hata homosexuella, bara man inte lägger till våld, eller hotar, diskriminerar, eller något liknande. Man kanske kan hålla det inom sig, eller hur? I andra länder hängs folk för att det är olagligt. Hoppas inte Fredrik Reinfeldt får för sig att vi ska ha samma lag här. Ska de behöva leva i diskretion?



Kommentera gärna vad du tycker. Alltid kul att diskutera :)
och kolla in hennes hemsida : http://www.ohlson.se/

Ska påpeka också, att jag inte är homo själv. Men jag har inget emot dom.
Galna bögar är bara söta :)

Kommentarer

Postat av: anchi.

Publicerad 2009-04-27 22:25:24

Det var den utställningen vi var på när jag såg några esteter (y) bilderna är hemska

Postat av: Pappsen

Publicerad 2009-04-28 00:49:16

Ja, jag läser din blogg ibland. :-)

Vad homosexuella än tycker så behöver män och kvinnor varann för att överleva.

Sen finns det dåliga och bra föräldrar inom både hetero och homo förhållanden.

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-04-28 08:41:29

Jag håller med Virre, det gör inget om en träning inte går bra, bara att komma igen och det klarar du <3 Ang skolan så är det snart slut, kämpa på, snart är det sommarlov och miniridläger på frosten =) Var rädd om dig, kom snart och vila dig en helg hos oss, en stor KRAM

Postat av: Anchi

Publicerad 2009-04-28 09:50:57

Japp, det är sjukt värt. Lite snack med Rob, Taylor och Kristen, man får se lite från inspelningen och sånt där.

Postat av: karin

Publicerad 2009-04-28 10:44:42

Svar: HAHAHAHA underbara snäckan xD <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela