hanna roth

live, love, laugh

Longera fjordingar?

Publicerad 2009-01-14 19:09:31 i fjordisar,

Dagen blev kort. Fast har ändå hunnit med endel!
Åkte till stallet halv 3 efter skolan på ganska bra humör, men kände mig fortfarande hängig och lite sjuk, men det får gå över snart tycker jag. Hade bestämt mig för att longera och bara borsta och fixa.
När jag kom dit tog jag in majsan, hon var på toppenhumör, jätte lugn och snäll! Myshästen!

Så fick ännu högre förväntningar på att det skulle gå jätte bra och att hon skulle sköta sig.
Tog ut henne på gärdet, hon var fortfarande lika lugn. Sen släppte jag henne, å herregud.
Jag minns när vi longerade Tuva som hade stått ett halvår och hon blev helt knäpp i skallen,
men det här gick inte ens att jämföra med. Hon bara drog, sparkade, bockade, allt detdär.
Och inte fick jag stopp på henne, hon sprang bara runt runt runt runt och löjlade sej och förstörde
marken på gärdet. Men det ordnade sig med gärdet.. Skönt!

Gick in med Maja för det fanns ingen anledning att stå kvar där och glo på en genom stressad häst som bara for runt.
Inne i stallet blev hon lika lugn och snäll som innan, himla pucko häst!
Det här var väl typ tredje gången hon blev longerad så jag tror inte hon fattar riktigt än vad det går ut på.
Hon tror väl det är rodeo typ och vitsen är att man ska se så farlig ut som möjligt, haha typ ferdinand!

I sommar ska jag fan träna henne iallafall, då ska hon gå att bli longerad :p
(Så håll käften ni som tror att fjordingar inte har gas, då kan ni få sitta på Maja när jag longerar :)

Efter att ha släppt ut henne gosade jag med henne ett tag. Åh hon är så underbar.
Jag tror inte det finns några andra djur än hästar, som är så bra på att bara vara.
På att bara vara en vän, de säger inget eller gör inget. Men dom förstår. Dom förstår en!
Vad vore jag utan dessa djur. Ingenting. Dom är värda varje liten minut!

På tal om .. Jag vet inte vad, så har vi sökt typ 15 jobb.. Två har hört av sig och har 18års gräns...
Hehe , blir inget för lilla mej då.. Och det blir inget träns i Nora. Köper ett på Ullared istället :D

Kramiiiiiiiii


detta är mårten
en snygg hingst på fyra jordsnurr...
(också anledningen till varför jag inte hade
högre betyg än g på grundskolan :p )

Kommentarer

Postat av: Stella

Publicerad 2009-01-14 19:23:39

haha, söt teckning ;)

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-01-14 19:30:12

Snygga tröjor =)

Jo, det var twinlight, har du sett den? Den verkar faktiskt bra :)

Våran hovslagare är så bra för han kan alltid komma dagen efter man ringer :P

Postat av: vikky

Publicerad 2009-01-14 20:25:48

1. Bara den ena hade åldersgräns, den andra hade folk.

2. Vi har sökt typ 22 jobb :DD

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-01-14 23:46:07

va fint du ritar darling...med stubb o allt!

Postat av: Angie .

Publicerad 2009-01-15 14:58:04

Bilden du hade ritat på hästen var ju söt ;D

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-01-15 15:54:52

svar: Ja, jag har också hört det, men han kan fortfarande sin sak : musik.

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-01-15 21:19:00

sv: Jag förstår vad du menar. Men får ju hoppas att han gör ett bra jobb med TH i allafall.

Postat av: Mamma Russin

Publicerad 2009-01-15 22:04:21

hej lill rotan..;)

visst går deet longera fjordiar.. led henne först runt runt.. sedan ökar du avståndet mellan er sakta.. ta flera dagar på er.. om du har nån som kan leda henne är ju bra.. :) då ska ledaren sakta "försvinna" ..



kram:)

Postat av: Angie .

Publicerad 2009-01-16 14:54:29

Sv: Våren är jättefin, då kommer alla tjusiga blommor fram och så =)



Sv: Du suger inte på att rita, hästen var faktiskt söt ;)

Postat av: Angie .

Publicerad 2009-01-16 20:33:17

Sv: Jag med ;D Haha, mårten är cool :)

Postat av: shanie

Publicerad 2009-02-06 17:58:17

Jag trillade in här och oj den texten under teckningen kunde jag lika gärna ha skrivit själv under en av alla mina teckningar och fotografier på gotlandsrusset ;-) Härlig och passande beskrivning så här i efterhand !



jättefin fjording du har :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela