hanna roth

live, love, laugh

Tävlingshelg

Publicerad 2010-10-10 17:03:35 i tävlingar å sånt,

Nu är jag lagom trött efter en superhelg full av tävlingar, eller ja, två iallafall och det räcker lagom. Det kan jag leva på tills om två veckor då det är nästa tävling (:

Igår åkte vi iväg på kallblodsdressyr i Askersund och kom på 3 plats av 8 stycken. Med tanke på att det är hans allra första dressyrtävling och att han aldrig sett ett vitt staket och domarbord förut, så är jag så sjukt nöjd och stolt över min älskling! Poängen var kanske lite snål, men den räckte ju långt och det är bara att träna och träna tills nästa dressyrtävling.

Idag blev det istället mot Kil, Karlstad (lite långt men vad gör man inte för en Kallblodshoppning) Det blev ett nedslag men det var helt mitt fel för att vi kom fel in på den innan. Gäller att träna och och träna till nästa tävling igen, sen efter denna tävlingssäsong blir det en lugn höst/vinter med körning och mys i skogen skulle jag tro!

Bild från Kallblodsdressyren:

Foto: Veronica Larsson

Bild från Kallblodshoppningen:


Blev tyvärr inga bilder över hinder.... Men en film som kanske kommer upp snart. Pusshej!

Kommentarer

Postat av: Terese

Publicerad 2010-10-10 18:25:45

Fina!

Postat av: martinoo

Publicerad 2010-10-11 00:27:33

varför heter båda kallblod ? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela