hanna roth

live, love, laugh

Hööks och mer

Publicerad 2008-12-30 22:26:48 i fjordisar,

 

Hallå där, sista blogg inlägget för det här året tror jag :)
Idag blev det en ritkig hästaffärsdag. Steg in i 4 st olika. Men köpte bara något i 2 av dom.
Vid elva kom Virre & Terese och hämtade mig och Vikky (som hade sovit här) och vi åkte mot Västerås.
Målet var Hööks! Där hittade jag inte så jätte mycket. Men två blåa nosludd och ett par snygga ridstrumpor !

Nästa blev Nisses! Typ som Rusta fast fräschare och myyycket större. Fanns as mycket hästsaker faktiskt.
Hittade VÄRLDENS SÖTASTE täcke som Maja fick. Ett rosa ländtäcke och det står "Bästis" på baken, för 110 kr.
Skitabra, och ett par bruna ridbyxor för 180 kr. GLAD ! Och så köpte jag två grejer till mig och Anchi så vi inte ska frysa, men jag kan inte säga vad det är för Anchi vet inte än, hihi !

Nu bar det av till ett matställe där personalen var knäppa och otrevliga. Haha han i kassen skrek på Virre att hon var dum i huvet typ för hon tänkte ta kvittot. Sen när jag och Vikky skulle betala våran pizza så säger han " asså jag mår så himla illa, jag vill spy, känns som jag kommer explodera, fyfan" .. Vi ba öh okej synd förej!

Efter det drog vi hemåt, fast mot Kumla istället. Kollade in Kaias, det sög, skitdyrt och litet, och KALLT! Ingen köpte något. Då blev det Tillhäst i Marieberg där Terese köpte en grimma till Rova. "Trygg" stod det på den. HAHA men det var fin!

Nu var vi äntligen hemma och drog ut på en ridtur, minus Vikky som åkte till Tilde i Lanna. Idag red på typ några km på E18. Lite coolt alltså, gamla alltså, inte nya ! Hah :) Gick jätte bra faktiskt. Struntade nästan i bussarna som kom, krånglade bara lite någon gång.

Nu är jag hemma och taggar nyår! Ska till Unni med Vikky det blir myyyyyyyyys! Tacos och skit :)
GOTT NYTT ÅR !

Kommentarer

Postat av: alexandra

Publicerad 2009-01-02 12:48:51

tack så mycket ! inget fel på din geller :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela