hanna roth

live, love, laugh

Riktig vinterkyla

Publicerad 2008-12-29 22:25:04 i fjordisar,

Jag har en sak att säga.. : ÄNTLIGEN ! Jag har väntat och väntat och gått och klagat för varje dag det närmade sig nytt år över att det bara var lera i hagarna, plusgrader, regn & slask, ingen snö och sådär.
Men nu är det äntligen kallt. Jag struntar i om man måste ha massa extra kläder på sig, för det är såhär det ska vara. Vinter är vinter och sommar är sommar!

Iaf så skulle jag komma fram till att hagarna är stenhårda och inte lägre asgeggiga så man sjunker ner till knäna och har svårt att komma upp igen. Dock så är det svårare för hästarna, för det är verkligen stenhårt och buckligt, men så är det.


Idag red Anchi och jag på "banan", efter jag och Virre hade varit ute och tömkört Ragna (f.07) Hon var jätte duktig, men lite läskigt var det när bruna hästar kom och blåste och hoppade runt. Då tyckte lill tjejen det var bäst att hoppa åt sidan och backa, tur att jag var med, annars hade Virre Pirre fått det jobbigt. Jaja, på banan där vi red var det hårdare än jag hade trott så det blev ingen galopp utan mest skritt och lite trav. Maja var jätte duktig och bjöd jätte fint framåt och tyckte det var kul att jobba lite. Eftersom jag har ridit nu ett tag så är hon mjukare i höger sidan, därför är det bra om Virre också rider ibland för hon stärker vänster sidan. Selling rider ju mest ut i skogen på henne. Men nu måste vi träna lite tills nästa vecka. Då är det träning i Loviseholm! Ska bli sjukt kul, lite nervöst. Första träningen med Maja sen typ, vår 08.


dressyr km höst 07 korsbacken

Nu taggar vi Hööks västerås imorgon! Tror jag ska köpa Termobrallor iallafall, och typ pälsglans.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela