hanna roth

live, love, laugh

Ett stort beslut

Publicerad 2009-08-16 23:48:23 i fjordisar,

Hej hallå där
Klassträffen eller vad man ska kalla där var rätt så ovärd tycker jag allt, grupperingar, folk satt och rökte och var osociala, de flesta drog fort, osv, Så jag hälsade på alla. satt där någon timma, drog sen till Anchi igen. Så himla underbart att få träffa människan igen, har verkligen varit tomt att skratta utan henne under 2 hela veckor!

Iallafall så har jag tagit ett ganska stort beslut nu, och det vet typ inga om än. Men jag kommer iallafall att sluta i fjordingstallet, som vi kallar det, nu till hösten/vintern. Jag har haft 3 fruktansvärt bra, roliga, lärorika, knasiga och busiga år med alla galna fjordingar och allt roligt folk.



Jag började 2007, i januari. Helt ensam. Men stötte på Vikky, en gammal karlslund tjej såklart. Vi kände inte varandra men vi hade ju koll på varandra ändå. Vi var ju knappast kompisar. Det dröjde inte längre, vi blev stentajta. Vi hade världens bästa sommar 2007 med hästarna! Bättre kunde det fan inte bli. Jag tävlade och sådär, men det var inte på så stort allvar liksom. Det var jätte kul alltihopa. Det var Bonnie, Vikky, Maja och Jag. Såsmåningom så slutade hon i stallet, tråkigt nog.

Jag tog ett break förra vintern för att jag fick för mig att jag var tjock och skulle träna mer och rida större hästar istället, men kom sedan tillbaka när jag insåg hur mycket jag saknade att vara utan hästar helt. Började rida igen, men typ bara flummriding. Anchi började. Vi hade lika kul vi. Var toppenkul att ha värvat sin bästa vän till sitt stall liksom, men det fattar ju vem som helst. Anchi ut på tjockishästen Rova och jag på min älskade Majsan.



Maja blev tyvärr halt förra sommaren, då började jag leta egen häst, men det blev aldrig något. Så jag började rida Rova istället, men det funkade inte allt bra. Då var jag otaggad igen. Jag började rida på Karslund igen för att ha något vettigt att rida. Sen kom Maja igång igen förra hösten någon gång efter några månaders vila och sjukdom. Jag red några gånger i veckan hela vintern och våren. Nu på sommaren har allt varit stenseriöst och det har varit träningar, tävlingar hit och dit. Jag tror det känns som mer än vad det har varit, men det tog kol på mig. Men jag ska inte ljuga, det var kul också, och riktigt lärorikt faktiskt.

Jag behöver inte ens tänka efter för att komma ihåg och minnas allt jag gjort tillsammans med de andra. Det har varit massa med flummiga och roliga uteritter och lektioner, tävlingar, utställningar, tacokvällar, bara allmänt mys i stallet och även utanför. Jag trivs riktigt riktigt bra. Jag älskar er.



Nu tror ni såklart jag är dum i huvudet som tänker sluta. Jag som trivs så bra och har så kul. Men jag har funderat länge nog. Jag måste gå vidare nu. Jag vill hemskt gärna ha egen häst, och jag är inte mer än redo för det. Men det är inte målet just nu eller vad man ska säga, jag blir kvar till oktober-november. Tills dess ska jag träna bruksridning, och tävla. Även KM för ÖLFF och ÖFK. Det får duga. Världens bästa Ella ska börja rida Rova också så det blir nog en heldel roliga ridturer med henne och Anchi, och de andra förstås också! Men sen drar jag mig undan.
 
Vi får se vad som händer då. En paus över vintern kanske? Nae, det tror jag nog inte.Kanske några månader på karslund igen och satsa på skolan? Nae det tror jag inte heller.. Hur som helst så måste jag ha något att rida lite ibland, men jag är inne på lite större hästar nu. Så vet du någon stor brun eller annan färg som behöver någon riddare (ryttare) några gånger i veckan så hör av dig! Allra helst ett kallblod. Allra allra helst en nordsvensk eller en jättehög Fjording (typ gigantisk men ingen klump)

Jag vet ingenting mer just nu än det, och jag är glad över att jag kom fram till något ens. Det var ju inget som jag kom på över en natt direkt. Men nu är det så det är. Kontakten med alla fjordhästmänniskor släpper jag aldrig. Så det är inte direkt "hejdå vi ses aldrig mer...". Så blir det aldrig! Mig slipper ni inte på ett tag ;)

Jag älskar dig Tallemaja 3212


Kommentera gärna om ni vill, tyck vad ni vill och sådär, men så här är läget. Hade lite lust att skriva av mig. Jag är sketatrött nu, borde kanske sova, skola imorgon - ta skåp. Pusshej jag finns på mobilen, orkar inte datanörda mer nu alltså.. Frosten och Majsan imorgon också, kommer väl hem imorgon kväll.

oj fan vilket långt inlägg föresten, jaja kul om någon läser, haha!

Kommentarer

Postat av: anchi

Publicerad 2009-08-16 23:57:39

jag kommer sakna dig om jag blir kvar, vilket jag troligtvis inte blir, men iallafall. men det här har vi ju redan pratat om.. haha. bara du gör det som känns rätt för dig så blir det nog superbra till slut. och vi kan ju faktiskt hälsa på ;)



puss

Postat av: jessica

Publicerad 2009-08-17 10:12:26

jag läser :D <3

Postat av: Lena

Publicerad 2009-08-17 20:56:17

Mig blir du INTE av med heller :-) men hint hint - jag såg i ICA Vintrosa att de sökte fodervärd till en sån däringa "Ailen" - tror det var ett halvblod. Annars hint hint - har jag ett fjordsto som fick bedömningen "mäktig" som ska börja ridas in nästa år............... vette sjutton hur hög ho tänker bli ? Vad du än bestämmer dig för - jag är inte längre än till din mobil/mail ;-) Kram / Lena

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-18 16:53:05

Klart man läser =)

Uppehåll kan vara bra ibland, då brukar man komma på vad man egentligen vill...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela