hanna roth

live, love, laugh

Hoppträning Tisdag

Publicerad 2009-02-19 22:40:38 i fjordisar,

Hoppade ju då i tisdags med Majsan. gick väl bra det, förutom att hon bara bet tag i bettet å höll på. Orkade inte direkt bråka och sådär så fick bli lite ridskolestuk på lektionen. Men jaja.
Plus att jag fick rida med min ljusblåa babyskjorta av fleece som egentligen inte ska synas, för det blev så varmt i jackan. Fast det var ju mest folk jag kände i gruppen så spela roll!
Juste, fick ju ta Virres ridskor (stl 29, jag har 41-42) för jag hade glömt mina hemma. Hehe... Skönt för tårna... Var lättare att rida än att gå i dom iallafall..

Gjorde för första gången Öpnna och Sluta i trav och galopp med maja. Jag har aldrig gjort det förut i glp. Speciellt inte sluta, blir ju mest öppnor och sådär. Höger sluta och Vänster öppna gick super! Men vänster öppna i galopp gick fan bäst! Dressyrking här asså!

Hoppade någon oxer på 90 cm i slutet. Kombination såklart. Mindre läskigt så. Men det vet ju alla att jag tycker.
Jag tror jag inte är ensam iallafall om det. Kombinationer <3 mig!

Hon blev jätte flåsig mot slutet så det blev inte jätte mycket hopp, men endel ! Det räcker för en häst med mycket päls och dålig kondis och en halvrädd ryttare (med ful skjorta, och för små skor).. !

Ella var med och fotade, fast hennes foton är väl inte så mycket att komma och skryta med kanske.

Detta var typ den bästa bilden på mig och maja över hinder. hahaha!



vi skulle precis snabbt svänga vänster, därav sitsen då.. :)

Nästa träning blir på måndag. Dressyr !
Virre och jag bara i en grupp. Tummen upp på det!

Kommentarer

Postat av: virre

Publicerad 2009-02-20 22:59:08

Nu har ja ju faktist 39 i storlek på mina skor och inte 29.

Postat av: hannifs

Publicerad 2009-02-21 09:46:22

haha wups! aja folk fattar väl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela