hanna roth

live, love, laugh

Fjordingarna som inte var någon annan lik

Publicerad 2009-01-07 19:56:45 i fjordisar,

Eller vad skulle boken heta nudå Virre? :) För dom som inte fattar alls så är fjordingar inte alls så himla sega och tråkiga som alla säger, iallafall inte våra. Men jaja, orka folk med fördomar, dom kan ta sig ! Bokstavligt talat !
Slutade mega tidigt sådär första dagen i skolan så passade på att åka ut i stallet idag också.
Annars står ju hon på onsdagar och så rider Selling på måndagar och jag på tisdagar, haha krångel det där, men iallafall så red jag idag för att hon skulle slippa stå både tis och ons. För imorgon ska jag ut igen.

Jag och Virre begav oss ut på en ljus tur i snön bland traktorer. Hon är i sin hets period alltså. men majas rätta jag kommer nog tillbaka, förra året var hon lugn och snäll. idag skakade hon som en skit när traktorn körde förbi.
Torvald, som inte ens är 4 år, sket i det. men maja som fyller 11.. hahaha pluttan alltså !

Provade ny sadel idag, men icke på den. Den var sne sutten för Bonnie hade skjutit den åt sidan så. Så det får bli min favorit sadel ; Synteeeeeet! Jaja, börjar vänja mig, och plus med syntet sadlar är iallafall att det håller rumpan ganska varmt, slipper ha min sadel rump värmare...
Om någon vill köpa den så säg bara till, den var inte bra för min rygg eller sadeln. 119 kr som ny, använd några få gånger. Bara att hojta till så ären din för någon hundralapp. Även prutisbartis :)

okej mer plus med syntet, slippa smörja... haha, dom går ju att smörja, men orka köpa syntetsmörj? De hålls ju renare liksom. Sen är det extremt lätt att bära, liten och smidig! Inte tung och klumpig som en annan liksom.


Jag vet iallafall vad jag ska köpa = Ett gyllenbrunt/ljusbrunt träns. Vore coolt med samma sadel till, men fy så dyrt...
Men maja SKA , måste börja gå med vanligt bett nu, vill börja dressyra. Så tänkte boka lektion på Karslund för fia eller cicci, men borde bli cicci, tycker så mycket om henne :)

Det var väl allt jag hinner med att säga idag, grammisgalan börjar när som helst, och jag sitter fortfarande i mina nya snygga billiga sköna liteförsmå ridbyxor. KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Marion

Publicerad 2009-01-07 21:34:40

Vi blev "sågade" på så sätt att jag tycker inte vi fick de poäng han förtjänade, och det var fler som upplevde det så. Inridning kommer gå galant. Han blir valack snart och är som en filbunke just nu... :)

Postat av: rotan

Publicerad 2009-01-07 23:43:08

Haha...den ska heta: fjordingen som Gud glömde!!!

"asgarv"

Postat av: unniigeeeeen

Publicerad 2009-01-08 17:44:13

HAHAHHA ta sig bokstavligt talat ojoj hanna jag älskar när du säger konstiga saker.<3

Postat av: hanna

Publicerad 2009-01-08 20:27:08

HAHAH mamma vad snackar du om :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela