hanna roth

live, love, laugh

Gummibett

Publicerad 2009-01-08 22:30:06 i fjordisar,

Att komma hem från stallet och slå på datorn och se att man har 35 nya mail varav 9 nya kommentarer på bloggen är inte så dumt. Jaja, 6 av dom var av Unni. Men kommentarer som kommentarer ! Sånt är roligt :D

Nu sitter jag med min dator. MIN egna dator. Som varit inne tusen år på lagning. Den är friii! Lagaaaaaaaad! Aldrig mer sönder. Hoppas jag iallafall.. :O

Efter skolan åkte jag och Anchi med tant Virre till hästapållarna. På lagom bra humör var vi allihopa ! Blev först att fixa i stallet. Lite trist väder, regn och rusk.. Men snön låg kvar och det var inte så kallt. Skönt!
Sen red vi en tur, jag bytte till gummibettet, och antog att det skulle bli en vild tur för jag inte skulle få stopp på henne - typ. Men guuuuuuuuud så bra det gick. Jätte mjuk i munnen och jag kände att hon verkligen trivdes med det bettet. Skönt att slippa hackamoret, men det bästa av allt. Nu kan vi dressyrträna så vi kan tävla lite smått i sommar ! :D Jag är så glaad att det blev så bra!

Tränade kort galopp på Ängagärderna (den mest praktiska väg att rida för lite mer än skogsmulleridning vid oss) en bit. Kortade jätte fint! Rova och Anchi också faktiskt. Men rova ville mest tävla hahahaha. Då var allt som vanligt !

När vi kom tillbaka var lite av snön borta och vi svettades alla 4. Jag trodde det skulle vara typ 3 minus. Men då kommer Virre och säger att det är 3 PLUS. jaja, har man valt att bo här i konstigamiljöväderlandet, så har man.

Bilder fick jag massor idag, från allt. Lägger upp dom snart! Imorgon kanske. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela