hanna roth

live, love, laugh

Hästarna i stallet

Publicerad 2009-01-13 16:49:03 i fjordisar,

Tänkte lägga upp lite bilder och "info" om hästarna i stallet :D
Har ju ändå inget för mig nu när jag är sjuk och inte gör så muclet annat.

Yngst först!

 
Yuri -08
Detta är lilla Yuri, hon är ett rödblackt sto.
Hon kom för inte så länge sen, Virre är ju mycket intresserad av avel,
så hon ville ha en annorlunda stam och färg.
Lilla Yori är så otroligt mysig och snäll, kommer bli en toppen häst tror jag.


Ragna - 07
Detta är en av mina favoriter i stallet. Så himla go, och redan så lik mor sin (Rova).
Bestämd dam som tycker hon ska göra lite vad hon vill, surar som faan när
hon inte får som hon vill.. Men hon är så himla mysig !
Vi håller på nu att tömköra henne och sådär så hon vänjer sig vid allt.
Dra lite rep, kedjor på backen osv. Så det låter ordentligt!
Men hon är lika trygg som mor sin också. Söta ponny!


Torvald -05
Åhhh goa lilla troll! Det här är en av Majas två avkommor.
Han är verkligen som ett gosigt gosedjur.
Man kan bara trycka in hela ansiktet i honom och känna sig trygg.
Han är jätte social och snäll. En sak han fått från Maja är ju hans
"ridbeteende", sjukt alert och tittig. Tycker också det finns
mycket monster här och där. Han är Till Salu för övrigt...


Tuvalisa - 02
Den andra av Majas avkommor. Så otroligt lika varandra är dom.
Fast Tuva är mycket galnare. Nu har hon stått med föl några år,
så har inte blivit ordentligt riden sen typ, ja det var ett tag sen..
Men tanken är att hon ska sättas igång nu efter sommaren när hon
fått fölet. Hon skulle bli en sån fin tävlingshäst tror jag, då hon har
sådan entusiasm till allt! Och tycker om att jobba. Kanske lite för mycket..


Tallemaja -98
Min pärla. Underbara häst ! Detta är den sötaste häst på jorden.
Jag älskar allt med henne, fast jag kan tycka att hon är lite för fjantig..
Spöken överallt och sådär.. Men det är ju hon. Det hade ju inte varit
samma Maja annars. Denna sommar ska hon betäckas igen,
det var ju ett tag sen eftersom jag och hon har varit ute och tävlat endel.
Det bästa med henne är att hon tycker det är så kul att arbeta och bli riden,
och definitivt att tävla också! Min hästvän. Min älskade vän.


Släntrova -98
Rova är den äldsta i stallet (okej två veckor äldre än Maja..)
Inte bara den äldsta, utan tryggast, lugnast, och ja,
den med mest humörsvängningar..
Hon är en riktig tant ! Men man kan lita på henne..
om det inte hoppar upp fåglar ur diket då..
Rova går lika bra att rida på, som att köra och hoppa med.
I vår/sommar kommer hon få föl igen!


Denna sommar kommer det alltså två små fölisar :) Ett ur Rovas bak och ett ur Tuvas...
Hjälp mig och kom på bra namn på R... Annars blir det väl Rutger.... Och Tutger....

Nu ska jag gå och hämta häst-tshirtarna på ica! Hoppas de är snygga!

Kommentarer

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-01-13 17:26:43

Rikard och Rebecca!!!

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-01-13 18:54:36

Rudolf!

Postat av: Mamma Russin

Publicerad 2009-01-13 20:44:56

hej hej ..

ja visst är lilla stina en sötis..:)



vilka fina hästar ni har i stallet.. namn på r.. hmm, rizzla tycker jag är fint.. och lite kul..



kram.. hälsa mamma rot..:)

Postat av: Mamma Russin

Publicerad 2009-01-13 20:45:44

kom på det bästa... ROTAN!!



klockrent juuuu!! ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-13 20:51:22

va fina! Hoppas du får en trevlig kväll sötnos! :)

Postat av: Fanny

Publicerad 2009-01-13 20:52:06

Sööööta!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-13 21:14:24

Hoppas du har haft en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Postat av: virr

Publicerad 2009-01-13 21:18:43

Hon stavar Yuri, och rova är faktist bara 2 veckor äldre än maja,



vi har ju alltid Ruben att ta till med, har ju ett tag kvar att komma på något får göra en sammanställning någonstans på alla namn vi kommer på.

Postat av: Terese

Publicerad 2009-01-16 20:33:25

Tant? fnys Finns inga tanter i stallet. Bara ungdomar =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela