hanna roth

live, love, laugh

Årets första träning

Publicerad 2009-01-05 16:21:56 i fjordisar,

Lika gärna sätta igång och skriva av sig på direkten. Annars blir det väl aldrig av.

Jag och Elvis tog bussen ut vid halv 10 imorse till stallet. Satt igång och fixa och sådär, sedan körde vi iväg mot Loviseholm där träningen var. Har tränat där några gånger förut, men inte så många. Elin är ridinstruktören, hon är jätte bra och kul att rida för :)

Maja och Torvald var som vanligt helt crazy i början. Gick inte en minut utan att hon hoppade rakt upp eller småbocka, men det gick över så fort vi värmt upp. Jätte fin var hon och galoppen gick att korta jätte lätt.
Vilket borde vara svårt för henne att göra eftersom hon inte varit på träning sen i våras, när hon stått hela sommaren och sattes igång inte förns i höstas. Och jag tar det jätte lugnt med henne för går något snett så är ju allting kört, känns det som. När man varit på ATG besök hela sommaren och sett den mest tävlingsinriktade hästen bara stå i hagen och glo, se när dom andra blir ridna på, då förstår man hur försiktigt man måste ta det.

Hon var iallafall jätte fin och vi värmde upp med bommar och snäva svängar och bågar så vi mjukade upp dom. Pigg som attan var hon :) Både tyckte det var huuuur kul som helst. Vi hoppade några språng också, i kombination.
Det är jag så säker med. För då vet man att man kommer in rätt, och ut rätt. Allt blir jämt. I detta fall var det 3 hinder med 1½ galoppsprång imellan.
(Jag menade förståss 1 galoppsprång, tack Unni för att du hjälpte mig)
Trav in - Bom - Kryss - Rättuppstående - Oxer
Oxern höjde hon upp till 70-80 cm på slutet. Gick jätte fint. Fast jag tyckte hennes hoppteknik påminde om för 2 år sedan, men det är bara kul. Hon dyker fram med nosen och hoppar väldigt runt.

Bilder har jag inte en enda nu, allt är på Virres systemkamera. Men laddar upp så fort jag får :)

Jag är huuuuuuur taggad som helst på sm uttagningarna i sommar. Lär både bli Dressyr & Hoppning för min del. Hoppas inte Selling vill göra något.... Haha egoistenhanna.
Men jag tänkte mig något lätt klass i Dressyren kanske (Bara inte lätt c:2 =tråkig) och samma sak i hoppningen.

Tänker absolut ta det lugnt speciellt med hoppningen eftersom jag tycker det är lite läskigt näre är högre och Maja behöver det stödet. Och det får hon inte direkt om jag är rädd.

Sommarjobb....? Vore kul att jobba på ett ridläger. Ta med Maja och ha henne som egen några veckor :)
Guuuud vad mysigt. Har jag och Vikky pratat om men vi får la se hur det blir.
Antingen blir det inget eller allt. Brukar ju vara så.

Kommentarer

Postat av: anchi

Publicerad 2009-01-05 20:43:55

:)) kul att det gick bra!

Postat av: Marion

Publicerad 2009-01-05 21:36:58

Hej Hanna!

Kul att se att du kikat in. Jo, han har växt till sig, men avelshingst blir han nog ine. De har ju "sågat" honom en gång innan. Att släppa igenom honom nu vore ju som att säga att de hade fel... Nä, han blir en bra valack tror jag! :)

Postat av: hanna

Publicerad 2009-01-05 21:51:02

Sommarjobb på ridläger låter ju hur kul som helst!

Postat av: Bambi

Publicerad 2009-01-08 17:41:07

hur tusan lyckas man ta halva galoppsteg?

jag går under hemligt namn för att inte bli mobbad av alla hästtjejer.

Postat av: hanna

Publicerad 2009-01-08 20:40:52

OJ vad pinsamt! det står ju fel!

hahahahha du är inte bambi, du är dinis unni!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela