hanna roth

live, love, laugh

Unni tog en ridtur..

Publicerad 2009-01-02 13:04:37 i fjordisar,

Hallå, och Gott nytt år.
Nyår spenderades med Unni och Vikky, det var ruuligt och myysigt !
Igår gick vi upp ur sängarna halv 2 och drog till stallet alla 3. Fast Vikky åt sitt håll,
för hon är ju på ett annat ställe, vilket jag tycker suger. Men jaja.

Unni, jag och Anchi åkte till Fjordzen och tog in dom och borstade.
Unni fick uppgiften att borsta Maja. Största hetsbollen ever, jag svär. Efter raketerna/fyrverkerierna igår,
så var hon ju inte direkt lugn. Men sånt är mys. Jag och Anchi sa iallafall att vi måste galoppa av dom så det gjorde vi.
Ingen av dom bockade, konstigt nog :o

Sen red vi tillbaka till stallet och gick in på "banan" där jag skrittade av Majsan så fick Unni rida Rova lite.
Hon är så duktig hon :) Fast hon vågade inte trava idag för hon var lite trött.. Första gången hon var med travade hon på Maja barbacka, Andra gången HOPPADE hon på Rova, och idag skulle hon bara skritta runt och göra volter. Haha !
Jaja man får ta det lugnt ibland :) Speciellt om man är trött hihi. Men hon är faktiskt jätte duktig! Hon har ju liksom inte ridit förut, okej när hon var liten, som typ alla andra små ungar. Men vad lärde man sig då. Typ at man ska dra i snörena om hästen går fort fort.

På lördag ville systra mi med mig till stallet. Här under är hon och Maja, från sommaren 07.

 

Föressten så red jag med Bästis täcket idag. så fiiint ! Maja tyckte om det, tror jag iallafall :) Den satt bra iallafall.
puss

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-08 17:33:03

varför berättar du inte om att jag backade !

"lite trött" du borde räknat in att det var pissmörkt och att jag knappt hade några tår kvar och att jag inte hade nån reaktionsförmåga.

Postat av: hanna

Publicerad 2009-01-08 20:21:48

okej förlåt unni!

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela