hanna roth

live, love, laugh

Läget under kontroll

Publicerad 2009-06-13 15:50:59 i fjordisar,

Tjenixen. Har precis klivit ut från duschen. Lugnt här hemma, mamma kollar på rasmus på luffen och alice och pappa är på cykeltur. Katten ligger väl och sover nånstans. Jag kom alldeles nyss hem från karslund. Var och kollade hopptävlingar, nationella och regionala. Jag kan säga att efter man har tittat flera klasser över 1.20 känns 90 cm kanske litet. Fast nu är det ju så att jag hoppar med en 1.40 häst, så det är inte så stor skillnad, eftersom de som hoppar så höga klasser har jätte hästar. Jaja, duktiga är dom iallafall! Riktigt duktiga. Såg gamla ridlärare och massa. Anchi var fotografen med hennes snobbkamera och nya objektiv men jag tog även med mammas digital kamera haha.

Skönt utan regn idag. Mitt förra inlägg kanske gjorde nytta... hmm.. Var så varmt när jag var i karslund så jag fick ta av mig både jacka och tjocktröja, jag som tillochmed hade med mig vantar för jag trodde det var jätte kallt. Det är på rätt väg nu, toppen. Jag känner fortfarande irritation i halsen, tråkigt, men käkar strepsils och tog nyss en alvedon. Jag ska inte inte inte inte bli sjuk. Jag känner mig ju inte hängig och så än, bara lite... Men det är för att jag är trött. Hoppas jag iallafall :)

Snart drar jag iväg till stallet för att smörja och fixa inför morgondagen, hoppas att Maja inte skitat ner hela sig, dressyrtävling imorgon och då är det ju rätt viktigt att hon ser någelunda fin ut iallafall. Om jag inte sagt det så är det en gammal ridlärare från karslund som är domare imorgon, lite roligt faktiskt. Har aldrig ridit program för henne som domare förut. Spännande hur hon dömmer. Endel hatar fjordingar, andra inte. Jag gör det inte, hah konstigt. Puss

Kommentarer

Postat av: anchi

Publicerad 2009-06-13 17:01:40

haha vafan, vadå snobbkamera :p min älskling ju!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-13 22:10:20

Jag gör det inte heller :P Hatar fjordingar alltså :P

Postat av: linnea

Publicerad 2009-06-14 00:18:25

hej jag har kolat lite på hanibals bilder o hon har några bra på dig o maja från tävlingen om du vill kolla in http://picasaweb.google.se/eimejan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela