hanna roth

live, love, laugh

Medicin murder

Publicerad 2009-09-10 18:53:42 i vardags,

Usch. Känns som om jag bara lassar på mig mediciner. Fast dom är ju inte onödiga, dom är ju livsviktiga för mig.

Idag hämtade jag ut 2 mediciner för 158 kronor, istället för 658 kr typ. (Högkonstadsskydd eller vad det heter). Var ju på vårdcentralen imorse och gjorde blodprov för allergier osv. Är man nötallergiker kan man även ha korsallergiet och vara allergiskt mot mycket annat. Typ gräs och bönor. Låter skumt men jo. Jag är ju överkänslig mot mascara och ull. Kanske har något med det att göra. Vad vet jag.

2 av medicinerna var allergimediciner, en spruta/penna som jag måste ha med mig vart jag än går, och massa tabletter. Den sista medicinen var en mildare astmamedicin, bricanyl, som jag kan ha och kombinera med den starka astmamedicinen jag har, symbicort. Blir kul sen om några år när jag ska betala den själv.. Den är inte billig alltså..

Utöver det så äter jag Cerazette, p-piller, mot mensverk. Dom är underbara, men funderar på att sluta eftersom det är så mycket annat nu, och det är ju inte direkt nyttigt, men trivs ändå med dom. Jag skaffade ju dom när jag hade pojkvän, det var lite meningen så, men sen vart det ju inget med det men fortsatte ändå.

Plus att jag tar lite blandat oregelbundet sådär, magmedicinen Gaviscon, mot illamående/halsbränna och sura uppstötningar.

Fyfaan alltså.
Jajuste glömde ej grej, mitt tinitus har gått igång på riktigt nu igen också. Hatart. I flera dygn har det tjutit i vänster örat exakt hela tiden. Frustrerande.



Btw, läkaren var sjukt snygg, tom min mamma tyckte att jag skulle lägga in en stöt på han. Mumsie.
Kanske ska leta upp han på facebook? hehe..

Jaja var en god currykyckling baugette förut på stan med världens bästa Saris! =)
borde kanske plugga nu... eller bada. ja bada ska jag göra. PUSS

Kommentarer

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-09-11 08:09:38

Gullunge!

Postat av: Pappsen

Publicerad 2009-09-13 08:50:44

Lyssna inte så högt i lurarna dottra min, kan vara en orsak till ditt tinnitus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela