hanna roth

live, love, laugh

Prinsessa

Publicerad 2009-09-03 20:13:04 i kulturis,

Var nyss med mamma på bio och såg "Prinsessa". Den var riktigt bra!
Läs här:

"I en hopplös småstad någonstans i Sverige bor Maja, 18 år. Hennes högsta och enda dröm är att bli skådespelare. Hon vill stå i centrum - att alla ska se HENNE, se den vackra människa hon är inuti. Det är bara lite svårt att se. Maja är kraftigt överviktig, klumpig och helt utan social kompetens.

Vi får följa Maja och hennes kamp att förverkliga sina drömmar under sista terminen på gymnasiet. Det är en komisk skildring med tragiska inslag, om fördomarna man möts av när man har "fel" utseende, om att hitta den styrka och självkänsla som behövs för att verkligen lyckas och slutligen stå i centrum - men då på sina egna villkor.

För manus och regi står Teresa Fabik (född 1976), som debuterade med "Hip Hip Hora" år 2004"

Var jätte kul att se den här filmen, för jag själv sökte till den förra våren, kom ju inte med men ändå =) Kul att se den. Jag rekommenderar er att se den. Finns gratis förhandsvisningsbiljetter nu till ikväll. Jag är cp så tänker gå igen med andra, Anchi Martin Fanny & Ucifer. Ha en bra kväll. Pussi


Kommentarer

Postat av: Pappsen

Publicerad 2009-09-04 09:03:45

Samma film 2 ggr samma kväll, du är som jag när jag var i din ålder. Hahahaha

jag gick på typ Alien 2 ggr samma kväll.

Monster älskare som jag är

Postat av: Vendela

Publicerad 2009-09-04 17:43:15

jag känner tjejen som spelar maja. hon är min kompis brors kompis! :D

Postat av: Anchi

Publicerad 2009-09-05 11:54:59

VILL DU TRÄFFA TOKIO HOTEL?

Gå in på Universals hemsida (http://www.universalmusic.se/artister/tokio-hotel/spotify.aspx) för att tävla om den möjligheten, när killarna kommer till Sverige för PR på tisdag 8/9!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela