hanna roth

live, love, laugh

Stallet

Publicerad 2009-09-18 20:39:45 i fjordisar,

Tjänna där.
Åkte till stallet efter skolan. Meningen var att min kära vän Elvis skulle med ut men hon lyckades att ta rätt buss åt FEL håll (jag vet inte hur man lyckas) så hon hängde aldrig med.. Grejen var att vi skulle ta oss till Eurostop för att Virre skulle handla där, och jag hade inte pengar på mobilen och Elvis hade inte något batteri på mobilen. Åh du, det blir långt ifrån smidigt. Jaja, hon får hänga med ut någon annan gång =)

Så jag fick två hästar att rida idag. Red först en Rova. Var på lagom udda humör idag, stod ett jätteläskigt monster utanför hagen som jag red i (en halmbal).. Jamen fjordingar är knäppa. Annars var hon dömysig. Lite stel i höger sidan men tillslut gick hon jättefint! Då blev jag nöjd. Hon skrittas ju bara för hon har stått så länge å blablablababla sånt tråkigt men det blev kul ändå med skänkelvikningar och framdelsvändningar.

Bara Maja kvar sen då. Hon märkte också ett spöke i stallet, pluttan då! (var en dörr som smälldes så hon hoppade till så en hink flög upp och ojojoj) Gick väl sådär i början att rida, svinstel och vi bara bråkade med varandra. Men sen gick det sketabra! Övade mycket dressyrmojjs, halt-trav-halt-trav-halt-backning-skritt osv.
och sen på slutet lite såhär, skritt-galopp-skritt-galopp-halt-backning-skritt-galopp osv.
Var super kul och det var lite jobbigt sådär =)

Red såklart barbacka på båda två, känns mycket bättre.
Sen åkte jag hem.
Imorgon ska jag ut igen och rida båda, men hoppas jag får med mig någon.
PUSS!
bjussar bild på snyggingen majsan.


Kommer sakna dig bby nu när jag slutar.. :(<3

Kommentarer

Postat av: Mammaroth

Publicerad 2009-09-19 19:37:06

Jag kan följa ;)

Postat av: Elvis

Publicerad 2009-09-21 20:01:57

hahah (A) jag har en talang....för att klanta mig så in i ******* ^^ men men du e väl van får hänga me ut en annan dag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela