hanna roth

live, love, laugh

Hänsyn du vet

Publicerad 2010-01-14 23:47:46 i speeden <3,

En känd ridhusregel lyder: Skritta EJ på spåret.

Men det tyckte jag inte att de som var i ridhuset samtidigt som mig idag hade koll på. Fyfan alltså. Jag kommer för att rida igenom min Nordsvensk i ett proppat ridhus av Islänningar och andra hästar. Visst det kan jag ju inte göra något åt, håller alla koll på varnadra och sköter reglerna så fungerar allt som det ska! Ett stort Plus är att alla är glada och trevliga mot varandra. Så vet ju de flesta att det är. Förutom dom idag då. Nybörjare som skrittar bredvid varandra saaaaakta på spåret eller så står dom stilla där. Ja det är ju jävligt smidigt när jag ska galoppera. och det var ju inte så att dom höll sig på en volt utan dom var överallt HELA tiden.

Jag blev så jävla irriterad. Emma med kan man säga, som var med mig och fotade. Hon säger oftast vad hon tycker men lyckades hålla sig ifrån det idag.. När vi skulle gå därifrån kommer en tjock tant fram och säger: "Hurru kommer verkligen din breda häst ut där? " Alltså ÅHH en del vill man bara klappa till. Men jag gjorde det bästa för att hålla mig och förklarade på ett lagomt drygt men ändå trevligt sätt.

Snälla ni folk. Respektera och visa hänsyn, är man nybörjare och inte vet hur man rider med andra i närheten får man fan rida ute istället eller när det är tomt. Det hade iallafall inte varit mitt fel om det hade blivit en krock, även fast jag galopperade. Dom styrde ju förtusan in framför mig hela tiden. I D I O T E R.

Jo men det finns mycket speciella hästmänniskor, och så är det. Vad ska man göra.. Kul att Emmsi var med och fotade iallafall. Några fina bilder blev det, men gick inte så bra att rida, ofokuserad häst + ryttare + kaos i ridhuset + speed var lite småstel i bak. Bättre lycka nästa gång. På lördag tänker jag dra dit och hoppa! Någon som vill med och bygga? ;)

 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-01-15 00:06:38

puss hanni <3

haha, nu ångrar jag att jag inte sa; "jag är ganska mycket smalare än dig, kommer nog igenom" :)

Postat av: h

Publicerad 2010-01-15 09:38:55

HAHA det skulle du sagt!

Postat av: Else-Linn

Publicerad 2010-01-15 14:39:45

Svar: Åh vad kul :) Det gör du rätt i :)



Jag går inte i skola, jag jobbar. Är 20 år så det var ett tag sen jag gick i skola ;)



Hur gammal är din kompis då? :)

Postat av: vikks

Publicerad 2010-01-15 15:32:35

hahaha, den colan är lix slut för länge sen , döööh! :p



tack!

Postat av: bella

Publicerad 2010-01-15 16:23:45

gå in på min blogg och kolla om just den bilden du röstade på vann! :D

Postat av: kanik ♥

Publicerad 2010-01-15 18:27:37

tack så mkt för tipsen ...:D

kram!

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-01-15 19:32:27

Haha, ja om man köper ridspö om man är ett småbarn :P Gissar att du får hjälpa dom att köpa hjälm eller nåt :)

Postat av: Kanik♥

Publicerad 2010-01-15 20:00:38

va menas med de e lurre?

Postat av: angelica

Publicerad 2010-01-15 21:16:17

Ja precis.. Mitt ex var verkligen en drömkille, men lite för sent att ångra mig nu. Vi var tsm i två år, och saknar honom enormt nu. men måste försöka gå vidare.. tyvärr :(<3 blir ledsen av tanken men är nog bäst såhär :/



hahah, jo man kan ju det!;)



hah, tack för uppmuntran!;) :')

Postat av: angelica

Publicerad 2010-01-15 22:34:34

hehe ja!:) trivs inte nu så!



sv: ja eller hur.. det är det..ibland. haha, sen läser jag mitt horoskop, om att jag ska hitta min "dröm"kille i början av året, och såklart tror jag på sånt trams haha ;P men äh, ska nog inte tänka så mycket på det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela