hanna roth

live, love, laugh

Zzzzzzpinning

Publicerad 2010-01-12 19:59:27 i healthy,

Typ sååå kul äre med spinning. Nej men seriöst, idag var jag så rastlös, eller ja inte som att det inte var jobbigt, det var typ den jobbigaste gången hittils. Anchi tyckte samma med henne också.. Knas. Men seriöst, hur kul är det egentligen att sitta och trampa på samma ställe i 30 minuter (glad att vi inte kör längre pass...). Speciellt när sadlarna är obekväma som fan och det är ruttet dålig musik till spinning. Typ hårdrock och en måndagslåt varenda himla gång! Åhh vad bra..

Men det är så sjukt bra träning och man känner sig så jävla duktig efteråt, och det ingår i gviks kortet jag har. Så jag tänker fortsätta köra några gånger till. Nog värt det. Fast nästa gång tar jag med en kudde att sitta på och en egengjord pepptränings skiva så det blir lite variation.. (a)

Imorgon drar idrotten i skolan igång igen, och vi ska få en ny lärare... hmmm, känns lite dumt eftersom att det bara är en termin kvar och jag låg så bra till med förra läraren.. (inte sänka sig inte sänka sig...)
Sen är det Aerobics dags, najz. Första gången jag ska prova det, och på friskis ofcourse! Sen blir det vila några dagar. Det är när kroppen vilar som den kan ta igen sig efter träningar och bygga muskler. Vill man bibehålla sin/a kondition/muskler utan att förbättra, ska man träna ca 2 gånger i veckan. Annars 3-4 om du vill förbättra. Sedan ska man vila sig resten av dagarna. Men vardagsmotion är alltid bra, som promenader och cykling och sånt. Det GÅR faktiskt att cykla till skolan. Det gör jag. och idag är det inte ens kallt.

Peppa på nu folk! Hur svinigt väder ni än tycker det är och hur många jävla anledningar ni är har. Det är värt att kötta, Beach TJUGOTIO vava ;)

Kommentarer

Postat av: sophia

Publicerad 2010-01-12 21:47:01

kööööötttttttttttta på

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela