hanna roth

live, love, laugh

Nattliga äventyr i stallet

Publicerad 2010-07-05 00:29:42 i speeden <3,

När vi får denna hetta på sommaren får vi hästfolk vara lite onormala, eller om jag ska säga såhär: Göra det bästa för hästen. Alltså inte rida mitt på dagen eller när det är över typ 30 grader. Det ser jag nästan tillochmed som djurplågeri. Så jag kom nyss hem från stallet (runt 23.45 snåret). Världens bästa Anna och jag tog oss en sen-kvälls tur ut till Speeden och så höll jag lite lektion för henne! Då var det fortfarande varmt, men iallafall lite svalare...

När vi kom fram till stallet kommer det en bil i full fart och snackar om att en häst står lös uppe på stora vägen. "En jätteeestor brun häst med en såndär mössa typ" Då tror vi att det är Speeden så iväg i full fart och letar. Så småningom ser vi Neisti (en liten islandsfux) gå runt på terrängbanan alldeles vid vägen. Jag, iklädd i shorts & flipflop, kastar mig ut ur bilen och ska fånga in han. Det är klart man ställer upp för andra liksom för hade Speeden varit lös (speciellt vid en trafikerad väg en natt) så hade jag uppskattat om folk hjälpte till.

Något som jag inte brydde mig om speciellt mycket på vägen till hästen från bilen, var underlaget. Det var gräs blandat med brännnässlor upp till naveln på mig, vilket resulterade i ungefärliga brännskador upp över knänen och lite på låren.
Det svider inte lite kan jag tala om...

Så nu har jag smörjt på med både Bivax, ringblomssalva, mjölk & lök, för det ska tydligen göra irritationen lugnare.

När jag ändå är igång kan jag tala om att när jag och Pontus var och badade idag så fick vi sällskap av en snokjävel. DET var det äckligaste och fulaste jag nånsin sett i mitt liv. Olustiga jävel alltså. Jag är ändå på rätt bra humör alltså. Kanske har med att göra att jag har älsklingsspeeden och fyller 18 på onsdag.
Tack Pontus för en bra dag, och Anna för en bra kväll! PUSS

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-07-05 13:11:03

Du får bryta stjälken på en brännässla mitt itu och smörja på saften som kommer ut, det fungerar =)



Sv: Haha, ja. Hur ska vi könna oss om några år om det är så nu? :P

Postat av: Anna

Publicerad 2010-07-05 16:38:40

sv; Vi red inte förrens vi åtta :P Då var det lite bättre :)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-07-05 16:57:03

sv; Tack ! <3 Det kan behövas!

Postat av: Pappis

Publicerad 2010-07-06 05:46:42

Snokar och brännässlor, låter som en typisk sommar dag anno Sverige!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela