hanna roth

live, love, laugh

Hästen är flyttad och allt känns bra

Publicerad 2010-03-04 23:09:32 i speeden <3,

Nu är han flyttad. Åkte direkt till stallet efter skolan och packade ihop och körde iväg mot Latorp halv 5. Tog ca 40 minuter så vi var framme strax efter fem. Ställde in han i hans nya fina box full med massa mysigt halm (som han kommer äta upp såklart....). Där fick han stå och äta hö medans vi åkte och fyllde transporten med massa hö som jag köpt av Virre. (TACK!) Det rymdes 25 stycken stora höbalar så hoppas det räcker ett tag så jag slipper åka snart igen.. Men eftersom han står ute nu två nätter i rad ensam utan burarna med hö så måste jag slänga ut extra mycket så jag vet att han har tillräckligt och kan hålla sig varm i kroppen. När dom tuggar och så går ju blodcirkulationen igång och så håller dom sig lättare varma :) För er som inte visste hah.

Han verkade trivas iallafall! Fast han tyckte att det var sjukt konstigt att inte komma in, utan stå ute i mörkret.. Imorgon ska jag ut på morgonen och fodra och byta täcke och fixa i stallet. Allt känns som en stor röra nu, har ingen struktur eller något i garderoben utan allt bara ligger huxflux eller hur man nu säger. Kan ju inte vara stökigt redan första dagen! hahahhaha.

bilder: speeden redo inför flytt!
  

bilder: speeden i sitt nya hem!
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-05 08:13:10

Jorrå, det går kanonbra ! han trivs verkligen och jag också !

Gick den bra att flyttab speeden då ? :D

Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Publicerad 2010-03-05 09:33:49

Måste ni köpa eget hö?

SV: ååh, då ska jag verkligen ta och se den på bio.

Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Publicerad 2010-03-05 10:22:40

Ja, förra sommaren hade vi typ det.. slutade skolan 28e maj & började 25 augusti :P



Roligt att du äntligen fått hem honom :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-05 10:46:46

svar;Tack :)

Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Publicerad 2010-03-05 15:27:22

Jo vi har snetak på ridhuset, men det kanske rasar in iaf ;P haha. Naedå, bara jag som är nojig! Jag överlevde ju ;P



ah men det är ju också rätt långt faktiskt :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-05 17:17:50

svar;Okej :)

Postat av: jenny

Publicerad 2010-03-05 19:13:37

Sv: Jag skulle nog ha koll på allt sånt redan innan jag anmälde mig :P



Skönt att det gick bra att flytta honom! Du hinner nog städa i skåpet också så småningom :D (och ja, jag tycker du ska se Avatar :) )

Postat av: linn

Publicerad 2010-03-05 19:46:14

jättefin header! =)

Postat av: emma.

Publicerad 2010-03-06 09:37:30

fiin häst :) härlig header du har också ! :D

Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Publicerad 2010-03-06 10:24:20

Vad kul att det går bra! Han kommer nog stormtrivas så småning om, tar ett tag innan man kommer in i alla rutiner men sedan kommer det nog gå som en dans :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-06 23:17:15

låna först, köpa sen=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela